jump to navigation

25 07.08.2013

Posted by TabiWH in generelt, mennesker, tanker, yay.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

På min fødselsdag den 19. juli i år blev jeg 25. Det er første gang jeg har været nervøs for at blive ældre – nu er jeg pludselig midt i 20erne, ikke først i 20erne, men der er nu ikke rigtig nogen forskel på at være 24 og 25. Jeg havde en stille dag herhjemme, da Martin var på arbejde det meste af dagen. Jeg fik lavet en lækker lagkage helt fra bunden, da vi ikke havde nogle lagkagebunde (de findes bare ikke herovre) og jeg gerne ville have noget mere spændende end britisk fødselsdagskage (en slags sandkage med et meget tyndt lag smørcreme og fondant ovenpå).

lagkage indeniFandt nogle opskrifter rundt omkring på nettet. Bundende fik jeg fra Biancas Kageverden, mousserne og smørcremen fik jeg fra forummet på Bryllupsklar, hvor jeg lurede lidt på bryllupskager før sidste sommer. Jeg endte også med at lave kagen med hindbærmousse og toblerone mousse ligesom vores bryllupskage, og overtrak den med marcipan.

Jeg synes selv den blev rigtig god for et første forsøg og Martin og svigerfamilien var også glade for den. Det er klart noget der skal prøves igen, måske med nogle andre mousser (selvom de var gode, specielt den med toblerone!) og nogle lidt tyndere bunde end dem jeg fik lavet. (ignorer venligst det meget rodede køkkenbord).

P1010946

Et par dage efter min fødselsdag, tog vi på (endnu en) sommerferie, denne gang i Valby. Martin og jeg var der begge i en uge, hvorefter jeg blev en uge længere, da Martin skulle hjem og tilbage på arbejde. Det var rigtigt sommervejr med masser af varme – nogle gange lidt for varmt – og vi fik rigtig udnyttet poolen i baghaven hos mine forældre. Vi var også en tur i Zoo, tog endelig Martin med på kanalrundfart efter 7 år med regelmæssige besøg til København, fik cyklet næsten hver dag og også grillet et par gange. Jeg fik set en masse veninder, som jeg ikke havde set i lang tid.

Derudover var det også vores papirsbryllupsdag den 23. juli. Det var en rigtig varm og solrig dag, og vi tog ind til Café Væksthuset i Landbohøjskolens Have, hvor vi sidste sommer holdt bryllupsfest. Denne gang spiste vi frokost på caféen og gik en tur i den dejlige blomsterhave.

frokost på væksthuset

Nu er vi begge tilbage i Skotland. Martin er på arbejde, mens jeg søger efter noget arbejde og planlægger kreative projekter. Det bliver nok til en lagkage til Martins fødselsdag om to uger og jeg har også fået ting til at lave bolsjer i fødselsdagsgave, så det skal jeg også have prøvet.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

