jump to navigation

Sommer 16.07.2013

Posted by TabiWH in arbejde, generelt, mennesker, tanker, uni, yay.
Tags: , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Siden sidst er der sket det følgende (ikke nødvendigvis i den rækkefølge):

  • Det er blevet sommer, ikke sommer, sommer og lige nu ikke sommer igen
  • Tur til Canada for at besøge Daniel med Martin og mine forældre
  • Besøg af mine forældre og bedstemor her i Skotland
  • Er blevet færdig på uni!
  • Har planlagt en tur til Danmark
  • Mit projekt “My Muse” er lige pt. på en lille udstilling i Glasgow i et mindre galleri

Har fået en ny computer i (tidlig) fødselsdagsgave, og den har et tastatur jeg har haft meget svært ved at vænne mig til. Normalt tager det mig højest en uge at kunne skrive helt flydende på et nyt tastatur, men denne gang er det altså bare ikke helt som det plejer. Tasterne vil ikke helt som jeg vil. Så en smule af den grund, men også fordi der hele tiden sker noget, har min blog stået noget stille den sidste halvanden måneds tid.

Jeg er lige nu ikke lige i det rigtige humør til at skrive et meget langt indlæg om alle de ting vi så i Canada og hvad der ellers sker, men det kommer nok på et tidspunkt (evt. først om et par uger eller tre), men vil da lige lave en hurtig FAQ (ofte stillede spørgsmål) hvis nogen gerne ville vide noget om nogle af de andre ting:

Havde I en god tur til Canada? – Ja, det var en rigtig god tur! Det var dog godt nok noget varmt!

Hvornår kommer du/I til Danmark? – I næste uge!

Er det ikke lige omkring jeres bryllupsdag? – Jo, lige præcis! Faktisk ankommer vi dagen før vores papirbryllupsdag.

Hvad er det for noget med en udstilling? – Jeg søgte om at få mit muse-projekt med i en “Best of Degree Show” udstilling, og de sagde ja, så nu hænger mine tegninger af Matt i Six Foot Gallery i Glasgow indtil den 9. august.

Hvad skal du så nu, når du er blevet færdig på universitetet? – Jeg ved det ikke endnu. Jeg tænker og kigger og læser og undersøger. Jeg skal nok vende tilbage, når jeg ved noget mere specifikt. Lige nu trænger jeg bare til at få samlet mine tanker om fremtiden og set hvad der er derude, før jeg begynder på noget nyt.

Havde du sådan en sjov flad hat (mortar board) på til din dimmission? – Nej, det bruger de ikke rigtig i Skotland. Hvert universitet har deres egen “uniform”, og sidst jeg kiggede var der ikke nogle skotske universiteter der havde en hat indbygget, men det har de de fleste steder i England og USA. Traditionelt i Skotland er hatten kun for lærere, men de bruger dem heller ikke mere. Man kan dog stadig få en, hvis man køber den, når man lejer/køber sin kappe. Dog må man  ikke bruge den til selve dimmissionsceremonien. Herunder er der et billede af hvad jeg havde på til min dimmission:

tabi dimmission

 

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

