jump to navigation

DK og udstilling 04.06.2013

Posted by TabiWH in generelt, mennesker, tanker, uni, yay.
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Vi var for et par uger siden et meget kort smut til Danmark. Min bedstemor havde af hele familien fået et besøg til Egeskov Slot med tilhørende weekend på Fyn, så vi var i Danmark i hele 68 timer (det tager længere tid at se alle sæsoner af Friends uden pauser).

Ligesom som sidste år i maj (endda cirka samme datoer) havde vi ikke lige opfattet at det var totalt sommer i Danmark og fløj, i hvad der nærmest var vintertøj, fra kolde blæsende Skotland og landede i totalt solskin hvor det både var for varmt til jakker og trøjer. Efter noget frokost osv. hos mine forældre, var det ind i bilen og over broen til Fyn. Hele familien havde lejet tre ferielejligheder i Fåborg, hvor det også var sommer.

Lørdag tog nogle af os ud at klatre i træer. Det var lidt i samme stil som da vi var på Go Ape med mine forældre og brødre, da de var på besøg i Skotland tilbage i 2010, men ret meget mere skræmmende. De “broer” man skulle gå over 10 meter over jorden (med sikkerhedsudstyr, selvfølgelig) var bare noget mere hullede og der skulle meget mere balance til.

klatreholdet

Hele klatreholdet.Min fætter Jakob meget meget højt oppe!Min fætter Jakob meget meget højt oppe!Mere klatring.Mere klatring.

Efter megen klatring og skovtursfrokost tog vi tilbage til feriestedet igen, hvor nogle slappede af på sofaen, nogle tog en svømmetur i den tilhørende pool og andre gik ture på stranden. Martin og jeg fik soppet en del i det meget varme solskinsvejr (godt nok var vandet meget koldt!). Dejligt med noget sommer!

martin i vand

Om aftenen blev der grillet, og vi skulle selvfølgelig se Melodi Grand Prix. Danmark vandt! Nu håber vi at vi kan få billetter til næste års show, så vi kan se det live.

Søndag blev det så tid til turen til Egeskov. På vej til slottet samlede vi Louise op i Ringe, da det var vores eneste chance for at se hende. Det regnede desværre noget af tiden i parken, men det var en rigtig hyggelig dag med hele familien.

familien spiser is

Efter en dejlig, lang og hyggelig weekend var det så tilbage over broen til København, hvor vi skulle meget tidligt op mandag, for at nå flyveren kl. 7:55. Da vi kom hjem, gik jeg lige på hovedet i seng og sov det meste af eftermiddagen og natten med. Det trængte jeg godt nok til efter så meget på én weekend.

Desværre var det stadig koldt i Skotland da vi kom hjem, men vi er nu lige begyndt at få sommer igen (dog stadig med regn og blæst ind i mellem).

Så blev det tid til vores udstilling på universitetet. Hvert år holder de studerende på 4. år en udstilling i maj måned, dels som del af et modul hvor man skal planlægge det hele, dels for at vise alting frem og dels for at der kan uddeles priser for bedste specialeskrivning, bedste kreative projekt og bedste artworks (et andet modul vi har haft).

Vores fernisering fik rigtig mange gæster! Det siges at der kom over 200 mennesker, så det var en del mere end jeg havde forventet og det var en rigtig god aften! Specielt efter jeg vandt prisen for bedste kreative projekt for mine tegninger af Matt! (læs mere om selve projektet her (på engelsk))

Mig med mit priscertifikat og udstillede billeder (HCA collager & Matt billeder).

Mig med mit priscertifikat og udstillede billeder (HCA collager & Matt billeder).

Nu er det snart slut med universitetet. Vi har dimission i næste måned, og så er jeg ellers bare færdig. Jeg er selvfølgelig allerede blevet spurgt om hvad jeg skal bagefter rigtig mange gange, men mit svar er stadig, at det ved jeg ikke helt. Jeg har kig på lidt forskelligt og overvejer alle mine muligheder grundigt, men lige nu ved jeg ikke hvad det kommer til at blive til.

For resten har jeg nu fået en facebookside til mine tegninger og andet kunst/kreativt (dog ikke fotos), som man kan “synes godt om” og følge mine opdates (normalt på engelsk, men mine tegninger giver som regel mening på alle sprog). Den kan findes på https://www.facebook.com/tabita.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

