jump to navigation

Næsten færdig med uni 14.05.2013

Posted by TabiWH in generelt, uni.
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Efter et regnfuldt og travlt forår er jeg nu næsten færdig på universitetet. Specialet er afleveret og det samme er mit store kreative projekt. Mit sidste modul er “presentation & promotion”, hvor vi udover at lave hver vores hjemmesider osv., skal arrangere en udstilling som gruppe, og så er der dimission i starten af juli.

kreativt projekt i kasserJeg udstiller mit kreative projekt og noget af mit HC Andersen projekt fra sidste semester. Mit kreative projekt består af 16 indrammede tegninger, som lige pt. er fordelt over to papkasser der står på uni, og en tilhørende animation der viser alle lagene i tegningerne blive bygget op (og pillet ned).

Det er desværre nærmest umuligt at uploade animationen i høj definition på internettet, men jeg har en ikke helt så skarp version herunder: (den tager 6 minutter, har ingen lyd og kan godt virke lidt lang, når der ikke rigtig er andet at kigge på ved siden af :P)

Mine HC Andersen collager er også klar til udstillingen. Jeg illustrerede sidste semester seks HCA eventyr med papircollager til mit “Artworks” modul: Den lille pige med svovlstikkerne, Hyrdinden og skorstensfejeren, Den flyvende kuffert, De vilde svaner, Tommelise og Dyndkongens datter. De tre førstnævnte var mere mørke i det (selvom jeg personligt godt kunne lide den med svolvstikkerne), så min vejleder syntes jeg kun skulle udstille de tre lysere collager. Det er fint med mig, da de passer godt sammen som en serie, og så er der heller ikke uendeligt meget plads, da vi er næsten 30 studerende der skal deles om pladsen.

de vilde svaner

tommelise

dyndkongens datter

Collagerne er str. A3 og har en smule flottere farver i virkeligheden. Det er også lidt svært at se hvordan teksturerne virker på billeder (f.eks. er solene lavet af metallisk guldpapir), men det vist godt nok.

Eftersom jeg nu ikke har helt lige så meget at lave på universitetet, har jeg haft tid til igen at tage på ture med Martin i weekenderne. Det har vi ikke haft meget held med henover vintere. Martins første fridag efter jeg havde afleveret mine to store projekter faldt på en fredag, da firmaet havde et eller andet jubilæum der skulle fejres med en gratis og obligatorisk fridag. Vi tog til Culzean Castle, hvor Martin arbejdede hele sidste sommer, men det var desværre den mest regnfulde dag i flere måneder, så der blev ikke rigtig en lang gåtur i den tilhørende have. Vi fik dog spist vores lækre medbragte frokost i orangeriet, hvor vi fandt den eneste bænk der ikke var placeret under en læk i glastaget.

flod ved rasteplads

Søndagen efter syntes vi så, at vi skulle på en rigtig tur, så vi pakkede masser af frokost i bilen, og kørte sydpå mod Dumfries, hvor parken omkring Portrack House holdt åbent hus. De har kun åbent for offentligheden én gang om året, så det syntes vi lige vi skulle se. Det var en kæmpe have med masser af underlige/flotte/anderledes bakker, skulpturer og installationer, og heldigvis var det tørvejr det meste af tiden. Undervejs derned stoppede vi ved en rasteplads, som havde en vidunderlig idyllisk flod strømmende forbi ved siden af (se ovenfor). Vi spiste noget af vores medbragte mad, og nød ellers det varme solskin, som desværre blev til gråvejr lidt senere.

Herunder lige et billede af mig på en af de kunstige bakker i haven ved Portrack House:

tabi ved pontrack house

Det blev til en rigtig hyggelig dag, med masser af interessante indtryk. Vi fik også lige snuppet os en kop te og kage, før vi kørte hjem igen.

I fredags var det tid til endnu en tur, men denne gang var det fordi Martins arbejde sponsorerede Ayr dyrskue. Martin er jo social media koordinator, så hans job var at live-tweete nogle af de vigtige/relevant begivenheder, og han havde taget mig med som fotograf, så han kunne få nogle gode billeder til facebook senere. Det var desværre en rigtig regnfuld dag (igen!), men det var nu meget sjovt at være til dyrskue. Eller måske er “sjovt” ikke det rigtige ord, men det var nu hyggeligt alligevel. De havde også et stort telt med kreative boder osv., så det syntes jeg var lidt mere interessant end køer og får.

køer til dyrskue

Og nu er det næsten sommer. Jeg opdagede i går at der pludselig kun er to uger tilbage af maj, så nærmest hele foråret er bare gået uden at nogen har lagt mærke til det. Vi har da både haft påskeliljer og tulipaner, men der har været så meget regn og blæst de sidste par uger, at det ikke føles som næsten sommer overhovedet. Men måske bliver det bedre, vi har i hvert fald solskin i dag.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

