jump to navigation

Bryllup – Del 5 21.09.2012

Posted by TabiWH in mennesker, tanker, yay.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

Hvis du missede forberedelserne og den første del af bryllupsdagen, kan de findes her: Del 1Del 2Del 3 og Del 4

Fest

Vi fik serveret velkomstdrinks med hyldeblomst, da vi ankom til Væksthuset, som er et konverteret drivhus, og fik sat os til bords efter at have nydt de smukke blomster udenfor og den dejlige sommerfrugt der blev serveret sammen med velkomstsdrinks.

Mine forældre bød velkommen og der blev sagt værsgo. Vi havde grillbuffet med en masse lækre ting og det smagte godt! Hverken Martin eller jeg var særlig sultne, men vi nød alligevel maden.

Vi sad ved et lille halvcirkelformet bord, så vi kunne rykke rundt mellem de forskellige borde under festen. Da vi nåede til mine forældres bord, holdt de deres tale, som var rigtig god.

Derefter flyttede vi hen til vores “egen” plads midt i det hele, så Martin kunne holde sin søde tale, som han havde brugt så lang tid på at skrive. Den var så god :)

Så flyttede vi ellers videre rundt og fik et indslag fra mine mostre, onkler, kusiner, fætre og bedstemor på min mors side. De havde lavet et “ægteskab” og en masse gaver med forskellige betydninger, og havde alle et lille stykke at sige om hver gave. Det var et skønt indslag!

Efter en dejlig middag og rigtig godt selskab blev det tid til dessert og kaffe, og vi rykkede alle sammen udenfor, mens bordene blev flyttet rundt. Desserten var gammeldags is, og jeg var næsten helt overrasket, da de havde alle mine yndlingsis! Hindbærsorbet og chokoladeskildpaddeis er bare det bedste! Der var selvfølgelig også guf og alle nød deres is. Min gamle klasselærer havde bagt kransekage, som også blev serveret, og den smagte bare dejligt!

Da vi var færdige med dessert/kaffe, havde Louise lavet et indslag sammen med Mikael. Hun havde lavet en “dokumentar” der foregik i fremtiden, som handlede om Martin og jeg. Det var helt fantastisk underholdende og der blev grinet SÅ meget. Det var bare sådan en god film og alle kunne følge med, da det var på engelsk med danske undertekster (og omvendt for nogle af de gamle videoklip hun havde fundet frem).

Så var det Matts tur til at holde sin best man tale, som også var god og passede så godt til os. Den havde en hel masse interne jokes, som vi grinede meget af.

Vi brugte al tiden ind imellem taler osv. til at snakke med alle vores gæster, og nød det bare så meget! Da det begyndte at blive mørkt udenfor, var det tid til vores første dans. Louise spillede til på keyboard, da vi havde planlagt en blanding af to af “vores” sange, I’ll Leave My Heart og Moon River, der så gik over i brudevalsen. Koreografen Marlisa fra Centrestage havde sat dansen sammen og lært os, hvordan det skulle gøres, så det gik rigtig fint. Det var slet ikke skræmmende at alle stod rundt om og kiggede på os, vi kiggede bare på hinanden.

Da vi var færdige med brudevalsen, var der lige en lille pause, og så var der ellers skotsk folkedans. Martin og jeg demonstrede trinnene med hjælp fra de familiemedlemmer der havde øvet med os dagen før, og så var skotsk musik og dans i drivhuset! Der var godt nok lidt trangt med plads, men alle nød det, og det var så sjovt. Det var dog lige lovlig svært at danse i min lange kjole, og efter jeg uheldigvis fik et spark over anklen, tog jeg mig altså lige en pause i en stol ved siden af mine gymnasievenner. Det var nu også underholdende bare at kigge på dansen, og der var overraskende mange der var frisk på endnu en dans, som Martin måtte instruere med sin faster Jean.

Efter dansen var der bare hygge, og så blev natmaden serveret. Snart var det næsten midnat, og gæsterne begyndte så småt at tage hjem i sommernatten. Vi fik fundet og pakket vores ting sammen, men behøvede slet ikke at tænke på oprydningen eller noget, hvilket bare var skønt. Så vi fik smidt min taske i baggagerummet og jeg fik taget mit smukke sjal, som min mor havde hæklet, om skuldrene, og så kørte Daniel os hen til vores hotel i den grønne bil, med dåser hængende efter og folk der vinkede os på vej. Sikke en lykkelig dag!

Dagene derpå

Næste morgen fandt jeg ud af, at jeg havde glemt at tage flade sko med, så da vi gik ned til morgenmad følte jeg mig lidt overdressed i mine sorte høje hæle og sommerkjole. Men dejlig morgenmad! Martin spiste normal morgenmad med yogurt osv, og noget scrambled egg bagefter, mens jeg valgte en mindre bunke bacon og en kanelsnegl. Man er vel ikke på hotel så ofte. Vi sad på den udendørs terasse i solskinnet, før vi blev hentet og kørt tilbage til mine forældre, hvor hollænderne var ved at sige farvel, før de skulle hjem igen.

Louise og Mikael kom lidt senere, og fik lov til at køre med Daniel til lufthavnen for at aflevere Matt, mens vi fik slappet lidt af i haven.  Vi fik pakket gaver ud, da vi havde bestem at vi hellere ville snakke med gæster end at åbne gaver på selve dagen, og hvor var der mange! Vi blev rigtig glade for alle de flotte kort og gaver.

I løbet af de næste dage, sagde vi farvel til flere af de gæster, der var kommet langvejs fra, og tog en tur ind til København.Vi havde egentlig tænkt os at tage på sightseeing, men det var bare alt alt for varmt. I stedet nøjedes vi med at tage ind på udenrigsministerets legaliseringsafdeling, for at få vores vielsesattest legaliseret, så der ikke ville være nogle problemer med den i andre lande. Vi forsøgte os også lidt som tourister, men det holdt vi ikke længe til i varmen.

En af aftenerne havde vi igen inviteret Martins familie, i hvert fald dem der var tilbage i Danmark, til aftensmad og bryllupskagerester, så det var endnu en hyggelig aften.

Efter nogle meget travle, og rigtig gode dage i København, tog vi tilbage til Skotland om fredagen, hvor Martin bar mig over dørtærsklen ind i vores lille hjem.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

