jump to navigation

Bryllup – Del 2 17.09.2012

Posted by TabiWH in mennesker, tanker, yay.
Tags: , , , , , , , , , , , ,
trackback

Hvis du missede første del, er den at finde her.

Lørdag den 21. juli 2012

I løbet af ugerne heroptil, havde Louise gentagne gange spurgt om vi ikke skulle lave noget sammen om lørdagen. Jeg havde svaret at det kunne vi da godt, men kunne hun så ikke lige komme til Valby, så kunne hun hjælpe med diverse ting, hvis det nu var. Efter flere missede hints og fejlslagne forsøg på at få mig til Lyngby uden at blive mistænksom, blev det til et direkte “Miky og jeg vil gerne se dig på Lyngby Station!”. Miky var min anden brudepige, så jeg tænkte at de måske havde fundet på et eller andet. Og det havde de! Jeg blev modtaget med råb og skrig af mine to brudepiger som forgæves prøvede at bilde mig ind, at vi skulle ind i Lyngby centrum og jeg skulle sælge kys for 5 kr. , og der ville i hvert fald være helt vildt mange hotte fyre. Her kunne det tænkes at jeg ville være blevet en smule urolig, men jeg ved at de kender mig så godt, at de ved at det slet ikke ville være mig, så jeg sagde ikke så meget.

Vi satte os ind i bilen de havde lånt af Louises bror, og kørte et eller andet sted hen i Lyngby. Da vi nåede til noget der lignede en park, fik jeg bind for øjnene og blev ledt over en lille bro, op og ned ad bakker og til sidst over noget græs, hvor jeg endelig fik lov til at se igen… Vi var ved bredden af Lyngby Sø ved en lille pavillion med fire af mine efterskoleveninder – hvor hyggeligt!! I stedet for et eller andet stort med vildt mange mennesker og alt for meget gang i den, havde de arrangeret en lille sød polterabend med et “mini”-tema. Alting var småt! Minipizzaer, minipølsehorn, minifrikadeller, miniromkugler, minimuffins, minitekopper (man skulle godt nok have tre-fire kopper for at slukke sin tørst), minislik, miniskumfiduser og ikke mindst minilagkager! Ej, hvor de kender mig godt! Jeg elsker miniting, og minilagkager var bare det bedste til børnefødselsdage! Det var bare helt perfekt! Pavillionen var pyntet så flot op med blomster, og de havde taget borde og stole med og dækket bord, så det bare var helt fantastisk. Udsigten var også bare dejlig, og solen skinnede det meste af dagen, selvom det var en lille smule koldt, når det blæste.

Vi havde en vildt hyggelig eftermiddag, og jeg fik da også nogle fjollede lege jeg skulle være med i, så det var en rigtig polterabend :P Jeg nød det virkelig! Som præmie for at vinde legene fik jeg så en gratis middag på en fin restaurant, så efter vi havde spist det meste af kagerne, fik vi pakket sammen og gik i samlet flok ned til stationen, hvor vi sprang på toget til Holte og nåede frem til en kinesisk buffetrestaurant. Hvis der er nogen der er i tvivl, så er det helt klart min yndlingsslags restaurant. Det var bare så perfekt valgt! Vi sad derinde nærmest til de lukkede og fik også en advarsel om at vi altså gerne måtte dæmpe os lidt, da vi måske grinede lige lidt for meget. Men så grinede vi da bare lidt mere. Vi havde i hvert fald en helt fantastisk aften, og jeg kom udmattet men lykkelig hjem, med et minirivejern og nogle andre souvenirs i min taske. Jeg kunne bare ikke have haft en bedre dag :)

I mellemtiden havde Martin forsøgt at færdiggøre sin tale, og det samme havde Matt vist, men ellers havde de ikke lavet meget. Tror det var blevet til en lur eller to i solskinnet i haven, mens jeg havde rendt rundt på en græsplæne i Lyngby for at vaske op, lave mad og passe vores lille barn “Abe” (man skulle nok have været der). Jeg havde helt ondt i kinderne af at grine så meget. Så tusind tusind tak til Louise og Miky og mine NE-veninder for en helt perfekt polterabend.

Søndag den 22. juli 2012

Så blev det dagen før dagen. Der var stadig masser af ting der skulle ordnes. Vi var et smut ovre i kirken for at tjekke at blomsterne var som de skulle være – det var de ikke. Jeg ved ikke hvad der var gået galt med kommunikationen, men Martin fik det ordnet med nogle improviserede roser og skotske tidsler. Og så skulle der rykkes rundt i menighedssalen. Vi var nogle stykker til at hjælpe, bl.a. min kusine, hendes mand og min bedstemor, så vi fik rykket bordene hen hvor vi ville have dem, og lagt duge på. Vi fik også gjort en masse slik klar, og fandt bestik, tallerkner, servietter osv.

Og så var det ellers hjem og folde en hel del kirke- og bordhæfter, der også skulle være klar. I mellemtiden havde min onkel og min anden kusine stået i køkkenet derhjemme (moster, onkel og børn var ankommet sent om aftenen lørdag) og gjort alting klart til grill-aften.

Jeg tog med Martin og Matt ud til Hotel Scandic i Hvidovre, hvor vi havde booket et værelse til dem med min fars bonuspoint fra SAS. Jeg ville lige med og sikre mig at alting var i orden. Det var det ikke. De havde flyttet bookningen til Glostrup, som ikke rigtig passede ind i nogen af vores planer. Matt, han er vel ikke hotel manager for ingenting, fik dem til at betale taxi til kirken næste morgen, men det er godt nok ikke et hotel jeg vil anbefale, deres service er bare slet ikke i orden. Anyway, vi fik ordnet det så godt som vi nu kunne, og så var det tilbage til Valby, hvor vi fik samlet diverse familie sammen, så vi kunne øve de to slags skotske folkedans vi skulle danse om aftenen til brylluppet. Det var en smule kaotisk, men sjovt at danse rundt til skotsk musik på græsplænen i haven.

Ved aftensmadstid strømmede det ind med skotter og englændere, da vi havde inviteret Martins familie til grill. Jeg tror vi var mindst 25 til aftensmad, og var spredt ud over hele haven ved de mange forskellige borde. Vi bevægede os indenfor til kaffe og te, da det begyndte at blive koldt, og derefter kørte Daniel (min dejlige lillebror og vores privatchaffør i dagene omkring brylluppet) gom og forlover på hotel med deres flotte jakkesæt, som Martins forældre havde taget med i kufferten  fra Skotland. Det var efterhånden blevet en smule sent og jeg ville egentlig gerne have slappet lidt af, og så gå tidligt i seng, men det blev der ikke noget af. Vi havde endelig lige før Martin og Matt tog afsted fået ordnet bordplanen, og den skulle selvfølgelig lige klippe-klistres på et stort stykke karton. Uden limstift, for den havde Martin fået med, så han kunne lime sin tale på kort. Nå, så måtte min far og jeg igang med kontaktlimen, og det virkede da også fint, men til sidst havde jeg bare ikke mere energi, så Daniel tog over og jeg kunne langt om længe gå i seng.

Fortsættelse følger her.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

