jump to navigation

Bryllup – Del 1 16.09.2012

Posted by TabiWH in mennesker, tanker, yay.
Tags: , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Månederne op til dagen

I starten af året havde vi allerede været i gang med at planlæggei omkring et halvt år. Det startede så småt i august/september med gæstelister og forslag til mad osv., jeg købte min kjole og sko og så skete der ellers ikke så meget indtil efter nytår, da det hele sådan hang lidt i halve aftaler og måske‘er.  Men nu skulle det være – vi skulle finde et sted at holde vores bryllupsfest. Kirken var klar med præst og organist, vi havde en halv aftale med én der kunne lave vores bryllupskage og invitationerne var så godt som klar, de manglede bare tid og sted. Så min dejlige mor fandt os et helt nyt sted, efter vores første halve aftale var løbet ud i sandet, og så kunne vi ellers gå i gang!

Bordkortene som var legomænd, havde jeg fundet rundt omkring på eBay, og de skulle sættes sammen, selvom vi ikke vidste hvem der kom endnu. Navnene kom da heller ikke på før senere. Invitationerne blev sendt ud til tre-fire forskellige lande på to sprog og jeg fik booket tid til at få min kjole tilpasset, så den passede til min længde. Frisøren var også booket nærmest et halvt år i forvejen og fotografen fandt jeg på en eftermiddag, efter at have kigget på nettet og nærmest givet op, da folk enten var for dyre eller bare ikke gode nok. Det blev så til et lille “Er der nogen der kender en bryllupsfotograf?” på facebook, som blev besvaret af en gammel skoleveninde, som vi bookede nærmest med det samme.

Martin var i Manchester for at besøge vores forlover Matt  og bestille jakkesæt. Faktisk havde vi allerede hvilket slags, i Glasgow, men så er det jo smart med en kædebutik, der har butikker i hele landet. Til sidst blev jakkesættene faktisk hentet i Ayr af Martins far, så det var ikke noget under at de var en smule forvirrede i butikken, over alle de steder ordren var blevet ændret.

I maj var vi i Danmark og der blev besøgt feststed og blomsterhandler, præst, organist og fotograf og ikke mindst borgerservice, som ikke var til nogen hjælp overhovedet. Det er en længere historie, og jeg kunne bruge et helt blogindlæg på at skrive om, hvad der gik galt med borgerservice, men kort sagt havde de ikke styr på noget som helst. Det fik vi dog ordnet et par uger efter fra Skotland, og så var der ikke mere om det.

Kjolen blev syet op og ind. Lidt for meget ind i ærmene, faktisk, så den måtte have en tur til. Den sad stadig en smule stramt om mine overarme på dagen, men det var jeg alt for glad til at lægge mærke til (indtil sidst på aftenen, hvor den godt nok begyndte at gnave mig lidt). Så aflyste jeg min (totalt tilfældigt valgte) frisør og bookede min mors sædvanlige frisør i stedet. Flybilletter og hotel var booket og klar, der blev lavet lister over hvad vi ellers skulle have med og jeg fik gået mine sko til, så godt som jeg nu kunne på vores glatte gulvtæppe. De kom også med en tur til vores første og eneste dansetime, hvor vi lærte både vores “first dance” og så tæt vi nu kunne komme på brudevalsen. Jeg fik også lavet en masse små kuverter med blomsterfrø i, som vores gæster kunne tage med hjem fra festen og plante i deres have.

Pludselig var det tid til at pakke, jeg skulle lige nå at blive klippet af min egen frisør inden vi rejste og undulaterne skulle ned og passes hos Martins bedsteforældre. Og så var det ellers langt om længe tid til at vi skulle til Danmark for at blive gift!

Onsdag den 18. juli 2012

Efter vækkeuret ringede alt alt for tidligt om morgenen, var det med at komme op og få tøj på og tjekke at alt var pakket, inkl. brudekjolen så smukt foldet/krøllet ned i håndbaggagen, så der var tid til at nå flyet fra Glasgow kl. 7:00. Vi ankom i lufthavnen allerede kl. 5:30, hvilket for mit vedkommende er midt om natten, og gik i gennem en overraskende travl terminal med masser af ferierejsende over det hele. Vi kom på flyet og fik en morgencrossiant (og jeg fik mig en lille lur), og kl. 10 dansk tid, landede vi i København, hvor vejret var skønt i forhold til den regnstorm vi var fløjet væk fra. Efter noget frokost (eller var det morgenmad for tredie gang?), blev der pakket ud og kigget rundt osv. Resten af dagen blev brugt på mest bryllupsrelaterede ting, men først efter vi havde hentet vores forlover Matt i lufthavnen om eftermiddagen. Der var så mange ting vi fik nået onsdag-fredag, at jeg faktisk ikke helt kan gennemskue hvad der skete hvornår, men bordkortene fik vi i hvert fald samlet den dag. Om aftenen tog vi i Kongens Have for at se Brændende Kærligheds årlige friluftsteater.

Torsdag den 19. juli 2012

Min fødseldag. Jeg blev 24 og havde min sidste fødselsdag som frøken, men det var lige lovlig tæt på brylluppet, så efter dejlig morgenmad med gode gaver, gik det hele lidt i bryllupsfniller igen. Der var en bordplan, som slet ikke var klar, noget med blomster der skulle aftales og helt sikkert noget mere, som jeg har glemt. Der blev dog tid til at sidde lidt ude i solen og også til at lægge nogle lagkager sammen. Engang til aftensmadstid kom Louise (min Maid of Honour/brudepige) hele vejen fra Odense og fik noget lagkage og spillede vores dans/brudevalsen igennem, så vi kunne øve os.

Fredag den 20. juli 2012

Flere bryllupsforberedelser. Matt tog ud til Louise og var vist på tur i Lyngby det meste af dagen. Hjemme i Valby fik vi lavet nogle kirkehæfter på computeren, eller var det bordhæfter? Vi fik også besøg fra Holland, da vores gæster begyndte at ankomme, og huset blev godt nok noget fuldt til aftensmad.

Fortsættelse følger her.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

