jump to navigation

Vinterpåske 12.04.2012

Posted by TabiWH in flot, generelt, mennesker, tanker, uni, yay.
Tags: , , , , ,
trackback

Ting jeg bruger en del tid på:

  • Universitetsopgaver (ikke så meget at jeg er stresset, men så meget at det virker som om jeg sagtens kan nå alle mine deadlines)
  • Bryllup (dog i et noget mindre omfang, da jeg er ved at løbe tør for ting, der kan planlægges)

Ting jeg bruger noget tid på, men stadig ikke nok:

  • Opvask
  • Støvsugning

Ting jeg helt har droppet lige pt.:

  • Nyde solskinnet, men det er udelukkende fordi det er blevet vinter igen og vi faktisk ikke har meget varme lige for tiden. Det var ellers nået at blive så varmt, at tulipanerne var sprunget ud og træerne så småt fik grønne knopper.

Påskeferien blev ikke helt som forventet. Jeg havde regnet med at april da mindst ville være lige så dejlig og sommeragtig som marts, og så skulle Mattias og jeg da ud og nyde vejret! I stedet blev det til nattefrost, slud og en Mattias der var blevet smittet med et eller andet hjemmefra, så de første dage ikke blev til meget andet end fjernsyn og et smut til Lidl for at købe mælk og æbler, som vi løb tør for. Men vi nåede da lige lidt ud, da vi endelig havde en enkelt (kold!) solskinsdag og Mattias havde fået det lidt bedre. Han kom da også godt hjem, selvom han ikke var helt på toppen.

Jeg fik også gjort et lille indhug i universitetsopgaverne, da jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne lave noget fornuftigt samtidig, hvis vi var fanget indendørs. Det blev min Flash-animation jeg fik lidt gang i, men den er stadig langt fra færdig. Her i løbet af den næste uge skal jeg lige have lært mig selv lidt mere ActionScript-programmering, så den kan blive helt interaktiv, men det synes jeg faktisk er meget spændende og udfordrende på en god måde.

Graphics/illustration har jeg også fået lavet en del til, men eftersom det er et bogomslag til en rigtig konkurrence, tror jeg faktisk ikke jeg må oploade det andre steder før konkurrencen er overstået, så det må i lige vente med at se. Jeg skal lave endnu et cover til samme konkurrence, men jeg må kun indsende ét af dem, så det andet bliver bare som universitetsopgave.

I work related learning/praktik er jeg så småt ved at afslutte mine “praktikforløb”. Det er meget sporadisk hvad jeg har lavet alligevel, men det hele skal samles sammen og jeg skal skrive en rapport om det hele. I kan lige få en af de muffinplakater jeg lavede til kantinen.

Jeg tog en hel serie af billeder, og det er langt fra det mest spændende af dem de har valgt, men det var det de syntes passede bedst. Nogle af de andre blev også en smule fjollede, da jeg begyndte at kede mig og stablede muffins og kopper ovenpå hinanden i forskellige opstillinger og fik muffins til at falde ned foran kopperne. Men så blev der da også lidt smagsprøver til mig, da muffins ikke kan holde til forfærdeligt mange fald fra en halv meters højde ned på et bord.

Mit sidste modul dette semester er mit skrivemodul eller “Research portfolio” som de kalder det, som vi skal lave. Det er ikke noget jeg vil komme videre ind på, da det ikke er overordentligt spændende for alle, men jeg er sikker på at jeg kan nå at skrive alt det jeg skal til tiden (der er lige under en måned til aflevering).

Kort sagt sker der ikke noget videre usædvanligt lige for tiden, men der er da de sædvanlige hverdagseventyr – i sidste uge besluttede Martin og jeg os for, at vi skulle udforske et af de absolut fineste og dyreste supermarkeder i UK, efter vi havde spist frokost i Ikea, og hyggede os gevaldigt med at kigge på alle deres fine, dyre ting og forundredes over deres meget meget store udvalg af bl.a. oliven. Næ, der skal vist ikke meget til for at underholde os to.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

