jump to navigation

Semesterstart osv. 07.02.2012

Posted by TabiWH in flot, generelt, mennesker, tanker, tsk, uni, yay.
Tags: , , , , , ,
trackback

Jeg tror jeg glemte at sige i min sidste opdate, at vi er færdige med at have ferie og startede det nye semester i sidste uge. I denne omgang har vi Critical Studies in Visual Art (et skrivemodul der skal hjælpe os til at skrive speciale næste år), Digital Media 3B (en fortsættelse af vores Flash modul sidste semester) og Graphic Design and Illustration (eller Animation, men det har jeg fået nok af, så jeg vil helst have grafisk design). Og så er mit praktikmodul stadig kørende, sådan lidt i baggrunden lige pt., da der er mange med praktikpladser der er løbet ind i det nye år og vi så først skal aflevere rapporten efter praktikken.

Indtil videre har vi kun haft skrivemodulet og flashmodulet, da der gik noget galt med planlægningen af grafisk design, men det bliver forhåbentlig ordnet i denne uge. Her i eftermiddag skal jeg til skrivemodulet og lære om hvordan man skriver om kunstanalyse. Og så kan jeg forhåbentlig få nogle ideer til hvad jeg skal skrive om.

Hele formiddagen har jeg brugt på at ringe til diverse officielle steder såsom ambassaden og borgerservice for at finde ud af hvordan man skifter navn og pas ved ægteskab når man bor i udlandet, men er dansk statsborger. Det tog noget tid og en del forvirring, men er ikke umuligt og hvis man er lidt tålmodig og kan finde ud af at gøre alt i den rigtige rækkefølge, så kan det lade sig gøre, selvom det måske ikke bliver lige med det samme. I hvert fald ved jeg nu så meget at jeg ikke behøver at gå og bekymre mig om det.

Noget andet jeg ikke længere skal bekymre mig om, er min SU. Som jeg har fortalt nogle af dem jeg kender, har jeg haft problemer med SU, da de pludselig syntes at jeg ikke havde flere klip til sommer. Jeg havde ellers fået min uddannelse godkendt til 4 år, og det stod da også på min SU-meddelse. Efter fire måneder, en bunke emails, utallige telefonopkald og endda et personligt besøg til SU-styrelsen har de endelig både fået rettet mine klip OG mit stipendie, så jeg nu er dækket helt til min uddannelse er færdig. Det har også været en lille krig at få i orden (men i det mindste var det deres fejl og ikke fordi jeg faktisk ikke kunne få SU), men det er endnu en ting jeg ikke behøver at tænke så meget på.

Til gengæld synes jeg pludselig at jeg er blevet helt suget ind i alle de ting der skal planlægges til brylluppet. Det er faktisk for det meste rimelig overskueligt, men jeg tager hele tiden mig selv i at tale om bryllupskage eller bordkort og skal virkelig tage mig sammen for ikke at drive alle til vanvid med mine bryllupsplaner – også mig selv. Jeg skal lige hele tiden finde ud af hvordan noget skal laves, om det er invitationer (som da vist snart skal sendes ud!) eller menuen, og det er i det hele taget lidt meget. Det kan være jeg kommer til at skrive om bryllupsplaner her på bloggen, da jeg så i det mindste ikke tvinger nogen til at sidde og lytte til mig snakke alt for meget.

Og hvis der var nogen der ville vide om vi også har sne herovre, er svaret nej. Absolut ikke. Nattefrost, ja, men det er vist også det tætteste vi kommer på sne herude på vestkysten. Når der ikke er skyer, så fryser det, og når der er skyer, så regner det. Der er nogen der siger det er noget med golfstrømmen der kommer tæt forbi her, men det er nu stadig rigtig vinterkoldt herovre.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

