jump to navigation

Tilbage fra Danmark 29.01.2012

Posted by TabiWH in arbejde, generelt, mennesker, uni.
Tags: , , , , , ,
trackback

Så blev der vist lige tid og energi til en opdate. Jeg var som sagt i Danmark i sidste uge, da jeg ikke syntes jeg fik tid til så meget andet end familie og julehygge sidst jeg var hjemme. Jeg fik set en masse kultur, udnyttet januarudsalget og set en masse venner, selvom jeg blev nødt til at aflyse et par ting da jeg fik fat på en noget slem forkølelse. Tsk tsk. Men ellers var det en rigtig god uge! Dagen efter jeg landede, var det Dronningens 40 års jubilæum, så min mor fik mig med ind i byen for at se både guldkareten og regentparret vinke fra Rådhusets balkon. Det havde jeg aldrig prøvet før, selv efter 21 år i København, så det var en sjov oplevelse. Det er godt nok noget andet end at se det i fjernsynet, selvom det var noget koldt for fødderne.

I løbet af ugen blev det også til en tur på nationalmuseet med en veninde, hvor vi fik set alt fra stenalderen til bronzealderen og urokser og riddere. Jeg fik også set det danske Melodi Grand Prix, bare fordi jeg ikke havde set det i de par år jeg har boet i Skotland, og fik endda en lille smule håndbold med, selvom det egentlig ikke interesserer mig. Mandag fløj jeg så tilbage og efter en halv times forsinkelse i Kastrup, var jeg endelig på vej. Jeg kan på ingen måde anbefale at flyve med et hoved fuld af forkølelse, men jeg nåede da hel frem og fik bakset mig selv og min baggage på bussen indtil Edinburgh og derefter toget til Glasgow, hvor Martin hentede mig.

Efter nogle dage med afslapning for at komme over min forkølelse, kom der gang i min verden igen. Torsdag aften tog jeg nogle billeder af et par dansegrupper på Centrestage og fredag var jeg guide på universitetet til den store officielle åbningsceremoni. Bygningen åbnede egentlig for studerende osv. allerede i august (da jeg også var guide), men det var så først her i starten af 2012 den blev “rigtig” åbnet med masser af VIPs som jeg ikke helt fik styr på hvem var (men de var vist meget vigtige) og så var der masser af presse og fine ting sat op så universitetet blev præsenteret på den absolut bedste måde. Vi guider blev udstyret med fine nye sorte trøjer med universitetets logo på og så gik det ellers igang. Der var taler og champagnereception og vi rendte rundt og sørgede for at alting var i orden. På et tidspunkt faldt jeg i snak med en fotograf fra den skotske avis The Herald, som gerne ville have et billede af nogle studerende foran den nye bygning fordi han syntes alle vigtige mennesker i jakkesæt blev lidt kedelige i længden. Det syntes jeg gerne jeg ville være med til, så sammen med nogle andre guider (to fra mit uni og én fra Scottish Agricultural College som vi deler bygningen med) gik vi ud og fik taget nogle billeder og i går, lørdag, var det i avisen. Billedet (og artiklen der bare handler om den nye bygning) kan klikkes på, så det bliver stort og til at se.

I går var Martin og jeg på bryllupsmesse her i Ayr. Det er den anden vi har været til, men vi er jo kun forlovet et  halvt år endnu, så vi syntes lige vi skulle have noget mere med. Det var rigtig hyggeligt og faktisk bedre end den noget større messe vi var til i Glasgow, da næsten alle stande var fra lokale steder. Jeg fik købt en lille ting til mit hår og vi havde det rigtig hyggeligt. Bagefter gik vi i en tur i en nærliggende park for at få noget frisk luft og så nogle nyligt udsprungne vintergækker. Det kan være det ligefrem bliver forår snart.

Og så lige et billede af min families søde kat Sophie, der tager sig en lur på gulvet i badeværelset.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

