jump to navigation

Juleblæst 08.12.2011

Posted by TabiWH in generelt, mennesker, tanker, uni.
Tags: , , , , , , , , , , ,
trackback

Det er jo december og traditionen tro er det meste af Skotlands uddannelsesinstitutioner osv. blevet afbrudt af vejret. Så universitetet har sne stormlukket i dag (jeg vågnede op til fire forskellige emails fra forskellige personer der alle fortalte de studerende om dette). Der har da vist godt nok været nogle problemer med sne, men det nærmeste jeg har mærket til det er et par kraftige haglbyger og lidt slud på mit vindue forleden aften. Vestkysten får altid mindre sne end resten af landet fordi det er en smule varmere. Til gengæld får vi så masser af regn og ekstrameget vind når det blæser. I skrivende stund er der skraldespande (heldigvis nyligt tømte) der blæser rundt på parkeringspladsen udenfor og vinder hyler i vinduerne og træerne. Selv vandet i toilettet ser ud til at have fået bølger – noget jeg ikke helt kan gennemskue hvordan hænger sammen. Men så har man også oplevet det. Soveværelset er nærmest et køleskab fordi vinduerne trænger til ny isolation i kanterne, så jeg fik da også lige ringer min udlejer som får en håndværker til at komme og kigge på det på et snarligt tidspunkt.

Så er det jo selvfølgelig også julemåneden! Ikke at blæst er så juleagtigt, men jeg har da fået julet lidt. Fik lavet mig nogle finskbrød i den første adventsweekend (de er alle blevet spist, dog ikke alle af mig!) og bagte en improviseret sandkage med hakkede hasselnødder i sidste uge. Faktisk overraskende god, men jeg kunne forestille mig at dejen kunne være bedre til cupcakes, da min ovn meget bedre kan finde ud af at bage små kager end store sandkager ordentligt. Det kunne være jeg skulle prøve det med mine sidste æg der snart skal bruges. Martin fik også bagt sig nogle pebernødder, men vi har stadig ikke haft noget fælles julebag. Vi fik dog sat juletræet op hjemme hos ham og besluttet at næste år skal vi nok have et nyt. Eller faktisk bliver det nok til to – ét i plastik som de bruger herovre og ét rigtig juletræ eftersom vores smag i pynt ikke helt passer til hinanden. Vi kan jo altid købe det ene mindre end det andet og have ét i hvert rum. Man kan ikke få for mange juletræer. Til gengæld kan man godt få for lidt. Jeg har ikke noget juletræ hos mig i år, da vi tager til København til jul og det kan godt mærkes at det ikke helt dufter helt af jul. Jeg har dog pyntet lidt op og er da også halvvejs i gennem Nissernes Ø som jeg ser hvert år på DVD.

Ellers har jeg travlt med universitetet og “praktik” på Centrestage. I sidste uge var jeg inde og tage billeder nærmest hver eneste aften fordi det var St Andrew’s Week og de havde en hel masse forskellige ting. Jeg var blandt andet til min første pub quiz (vi kom på en delt andenplads!), et live madlavningsshow og min første ceilidh (skotsk folkedans!). Jeg havde skotskternede strømpebukser på til ceilidh’en, men jeg tror det var rimeligt tydeligt at jeg ikke var skotsk, da jeg ikke havde lært alle dansene i skolen, som de andre havde. Det var alligevel en sjov og hyggelig aften. Jeg har også hørt fra pålidelige kilder at jeg har fotos i hele to lokalaviser, men eftersom jeg ikke holder nogle af dem må jeg vente til jeg ser Martin og hans bedsteforældre til at få fat i dem.

Jeg arbejder også på at få lavet min Flash animation færdig til mandag. Deadline er egentlig onsdag, men de vil så gerne have den på mandag, og det passer mig fint. Jeg er i gang med at animere den sidste af de tre billeder jeg oploadede sidst jeg opdaterede bloggen, og derefter skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg vil sætte dem sammen, om det skal være interaktivt så man klikker på noget før de skifter, eller om det bare skal køre af sig selv. Måske bliver det en blanding, men det bliver nok bare den selvkørende version der kommer herud på bloggen. Der er også en rapport der skal skrives, men den har først deadline i januar, så mon ikke jeg skulle arbejde lidt på  mit Advanced Visual Creativity projekt? Det er blevet lidt nedprioriteret eftersom det også først har deadline i januar. Og så er det ikke helt så interessant som min Flash animation. Måske skulle jeg rydde op på mit skrivebord så jeg faktisk har plads til at lavet noget der ikke involverer computeren.

Og så vil jeg lige slutte af med et billede af min “julefamilie” som består af en gammel mand, en gammel dame og en endnu ældre dame. De bor ude i gangen foran mit billede af en lille bestøvlet hest.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

