jump to navigation

Det skotske efterår vender stærkt tilbage 08.09.2011

Posted by TabiWH in generelt, yay.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Vi er kun en uge inde i september, men jeg er allerede flere gange blevet gennemblødt af regn på under ti minutter efter min paraply næsten blev blæst i stykker af den stærke vind. Typisk skotsk efterårsvejr med regnbyger, så solskin, så blæst, så regnbyger etc. etc. I går regnede det helt vildt, mens man i dag kunne gå en tur i solskinnet for at plukke brombær uden jakke på.

Fra hvad jeg kan se på Facebook er hele Danmark optaget af valget i næste uge. Jeg var helt sikker på at min stemmeret udløb den 3. september (to år efter jeg flyttede til Skotland), men jeg fandt et brev der sagde at det først var fra den 9. september. I det brev stod der også at jeg faktisk kunne ansøge om at få min stemmeret forlænget – noget jeg enten må have overset eller bare glemt alt om. Så jeg blev pludselig interesseret i valgkampen og med lidt hjælp fra en ven (yderst mange tak, Laura) fik jeg læst op på de vigtigste ting og besluttede mig for hvem jeg ville stemme på. Her i morges var jeg så inde på det Kongelige Danske Konsulat i Glasgow, hvor der for det første ikke er nogen der taler dansk og hvor de for det andet heller ikke rigtig ved halvdelen af hvad de burde vide om at brevstemme, og fik ansøgt om at få forlænget min stemmeret og fik da også lige stemt. Dog først efter at have ringet til København (fra konsulatets kontor) og fået snakket med fire forskellige personer, før jeg endelig kom frem til Folkeregistret som åbenbart er de eneste personer i Danmark, der ved hvilket postnummer Københavns Kommunalbestyrelse har. Anyway, jeg har gjort alt hvad jeg kan for at min stemme når frem, men om den bliver talt med ved jeg ikke. Det kommer vel an på hvad de synes om min ansøgning om forlængelse af min stemmeret. Og så synes jeg da for resten også det var meget sjovt at de danske ting de havde på konsulatet bestod af følgende: Gamle sort/hvid billeder af Dronning Margrethe II og Prins Henrik da de var utroligt meget  yngre end de er nu, det danske våbenskjold og så også lige De Gule Sider fra 1995-1998. Jeg tror lidt de trænger til en opdatering.

Her i eftermiddags mødtes jeg med en veninde i Kilmarnock for at kigge på en brudekjole jeg prøvede i sidste uge. Jeg har været inde i jeg ved ikke hvor mange brudekjolebutikker og har kigget og prøvet og kigget og prøvet og kigget online og kigget endnu mere – og nu også købt! Ja, jeg har nu erhvervet mig den perfekte brudekjole! Men I må vente til brylluppet med at se den, for Martin læser min blog og han skal ikke se den før da.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

