jump to navigation

Ferie, fødselsdag og… forlovelse! 26.07.2011

Posted by TabiWH in arbejde, generelt, mennesker, tanker, yay.
Tags: , , , , , , , , , , ,
trackback

Jeg havde egentlig startet på en blogpost om turen til Danmark for en uges tid siden og min fødselsdag i tirsdags, men det virker ikke helt så interessant efter lørdags begivenheder, så det må vente til sidst i denne post.

Som de fleste ved har Martin og jeg jo efterhånden været sammen i rigtig lang tid. Faktisk var det vores femårsdag i lørdags og Martin havde taget det på sig at arrangere noget vi kunne lave. Jeg havde ingen anelse om hvor vi skulle hen, da vi satte os ind i bilen og kørte nordpå. Efter en halv times tid kom vi til en sød lille by ved en skotsk loch (sø) med en ruin, så jeg tænkte at det måske var der vi skulle spise frokost, men der kørte vi pænt igennem. Vi kørte også forbi nogle andre steder der så hyggelige ud og kom hele vejen ud på den anden side af byen og hen på en meget lille vej op gennem de flotte grønne skotske bakker i det dejlige solskin.

Efter en dejlig medbragt sandwich gik vi en tur op på bakken Windy Hill (blæsevejrsbakken) via en lille skov og en sti gennem et noget sumpet område med fantastisk udsigt over bakkerne. Vi besteg bakken og på toppen var der en af de der bunker af sten vandremennesker lægger sten på så man kan se hvem der har været der. Jeg kan ikke huske hvad de hedder på dansk, men på skotsk er det en cairn.  Anyway, denne her var sat sammen med cement og var egentlig mere en slags skulptur end en bunke sten, så den skulle der lige kravles lidt på. Vi tog nogle billeder og så hjalp Martin mig ned fra stenbunken, hvor han efter nogle søde ord gik ned på knæ og friede til mig! Jeg sagde selvfølgelig ja. Sikke en vidunderlig følelse!

Så efter vi havde siddet ned og nydt udsigten som et forlovet par i et stykke tid gik vi ned af bakken igen og spiste resten af vores medbragte frokost og gik en lang tur rundt om i skovområdet i solskinnet. Derefter kørte vi ned mod den lille by vi havde kørt igennem på vej til Windy Hill og stoppede ved søen. Det var utroligt godt vejr og vi gik ned langs søen og fik ringet rundt og fortalt de gode nyheder. Da vi var nået et stykke ned ad stien mødte vi Martins bedsteforældre, som havde besluttet sig for at tage på skovtur til søen fordi det var sådan en dejlig dag, så det var lidt af en overraskelse. Vi fik også fortalt dem nyheden og så nød vi ellers resten af eftermiddagen ved søen med en is. Vi tog også et smut forbi et fuglereservat i nærheden før vi fandt et sted at skifte tøj så vi kunne se smarte ud når vi skulle ud at spise om aftenen.

Da vi endelig kom tilbage til Martins hus om aftenen var vi trætte men lykkelige. Vi er rigtig glade for alle de hilsner og lykønskninger vi har fået og glæder os rigtig meget til vores liv sammen.

Her er lige et billede Martins bedstefar tog af os ved søen, da vi mødte dem der.

I går, mandag, var vi så i Glasgow for at købe en ring. Vi fandt en smuk diamantring i hvidguld, men jeg har desværre ikke et billede af den endnu, da den skulle laves mindre og indgraveres, men vi skal hen og hente den i weekend. Kan næsten ikke vente!

Og så var der jo også det som jeg egentlig havde tænkt mig denne blogpost skulle handle om, da jeg startede den i sidste uge, men i kort udgave:

Det er efterhånden ved at være et par uger siden vi kom hjem fra ferien til Danmark. Vi havde en rigtig dejlig tur og var rundt i hele landet for at besøge familie og fik også taget et par smutture ind i København. Jeg havde egentlig tænkt mig at skrive en lang detaljeret post om turen, men jeg er lidt smådistraheret eftersom bryllupstankerne har sneget sig ind og ikke helt gider at dæmpe sig ned, så det må bare lige blive til et billede af en sandskulptur:

Efter vi kom hjem havde jeg usædvanligt mange vagter på arbejdet på grund af det store sommerudsalg og det var meningen at jeg også skulle arbejde på min fødselsdag. Det blev dog aflyst, så i steder tog Martin mig ud at spise og vi lavede lagkage og gik en tur i en park lidt nordpå. Det blev en rigtig god dag.

Andre ting:

Fiskene har det godt og overlevede allesammen ferien selvom de passede sig selv med noget feriefiskemad.

Jeg er nu officielt blevet ansat af universitetet som student guide igen. Vi har nogle træningsdage i løbet af den næste måned og starter nok med at få vagter sidst i august.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

