jump to navigation

Æg osv. 28.06.2011

Posted by TabiWH in arbejde, generelt, mennesker, tanker, uni.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

Det må siges at jeg ikke rigtig har opdateret bloggen ordentligt i lang tid. Det er mest fordi hverdagslivet måske ikke er utroligt spændende. Der sker ind i mellem nogle interessante ting, men for det meste er det småting eller ting der kunne beskrives med én sætning og så virker det ikke helt værd at skrive om. Her er alligevel lidt af hvad jeg har lavet den sidste måneds tid og hvad jeg har af planer for de næste uger:

– Jeg bestod alle mine opgaver med gode karakterer og fik forleden dag et officielt “Vi glæder os til at se dig næste år!” brev fra universitetet.

– For et par uger siden tog jeg et TEFL-kursus hvilket betyder at jeg i teorien kan undervise i engelsk som et fremmedsprog. Det var bare et kort tre-dages kursus og mest så jeg kunne se om det måske var noget jeg kunne være interesseret i i fremtiden, men selvom jeg syntes det var fantastisk spændende og vildt sjovt at lære så mange nye ting synes jeg alligevel ikke at det er det jeg vil.

– Jeg vandt en 2.-10. plads præmie i en påskefarvelægningskonkurrence med denne smukke tegning, hvilket jeg personligt syntes var særdeles fascinerende. Jeg har sikkert nævnt før at en af mine hobbies er at være med i alle mulige online-konkurrencer, så jeg tænkte at det kunne være hyggeligt at farvelægge et billede af et æg der samtidig er en høne. Det mest interessante var at ingen brokkede sig da jeg udfyldte min tilmelding med “Alder: 22”. Jeg vandt et dejligt kvalitetsforklæde med matchende gryddelapper og det underlige høneæg som tøjdyr.

– De fleste dage hvor jeg har tænkt “Ooh, burde det ikke være sommer i dag!” har det på ingen måde været sommer. Vejret var så dejligt i foråret, men her i juni er det rimelig køligt det meste af tiden og når det ikke er køligt er for det meste overskyet. Forleden dag var det endelig varmt og solrigt nok til at jeg kunne have korte bukser på, men selvfølgelig blev det til noget af en regnstorm senere på dagen. Kort sagt har vi ikke haft så meget held med sommervejret som vi havde med forårsvejret. Men jeg går ud fra at det stadig kan nå at blive bedre – der er jo lang tid tilbage af sommeren.

– Hvis det ikke når at blive godt vejr her, kan det måske være det er dejligt og sommeragtigt i Danmark? Jeg tager Martin med på ferie for at besøge hele familien i næste uge og vi glæder os rigtig meget.

– Efter turen til DK skal vi til noget forlovelsesfest hos nogle fra Centrestage og ugen efter er det min fødselsdag. Det ser ikke ud til at det bliver til noget stort eftersom Martin kører en improv-workshop på Centrestage hele dagen og jeg regner med at skulle arbejde om aftenen da Next har deres store sommerudsalg lige deromkring. Det kan være jeg laver lagkage en anden dag den uge, man bliver vel kun 23 én gang.

Ellers nyder jeg sommerferien. Hvis nyder er det rigtige ordvalg. Jeg synes hele tiden jeg har gang i et eller andet, så tiden går hurtigt uden at der egentlig sker så meget. I går lavede jeg nogle små rammer til nogle post-its jeg havde tegnet på og nogle gange finder jeg på andre mindre projekter, men ellers går meget af min tid med bare at holde hus og lave mad osv. Tsk, voksenting. Det bliver dejlig at komme hjem på ferie og blive lidt forkælet.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

