jump to navigation

Påske? 23.04.2011

Posted by TabiWH in arbejde, flot, tsk, uni.
Tags: , , , ,
trackback

Det føles ikke særlig påskeagtigt. Godt nok har det været rigtig dejligt vejr hele ugen (bortset fra i dag, nu regner det), men jeg har ikke rigtig haft fri til at nyde det. Påskeferie? Nah, vi havde ferie den første uge i april. Helligdagene har jeg godt nok fri, men skærtorsdag er ikke en helligdag her, så der var uni og langfredag og 2. påskedag er begge dage hvor jeg normalt har fri alligevel, så det virker ikke så specielt. Desuden skal jeg have lavet et powerpoint til onsdag. Gah. Det kan jeg også fint klare, selvom det godt nok er lidt kedeligt, men så her i morges da jeg åbnede køleskabet for at finde noget dejlig koldt mælk… vent, koldt? Det er da stuetemperatur? Fedt, mit køleskab havde stoppet med at køle og var så bare et skab. Normalt skal jeg ringe til min udlejer hvis noget går i stykker og så sender de nogen til at reparere det. Men hallo, for det første er det weekend og for det andet er det påske. Great! Så kontoret var selvfølgelig lukket. Jeg kunne så have ringet til dem de normalt har ud for at fikse ting, men jeg har ikke deres nummer og selvfølgelig var deres navn også helt forsvundet fra min hukommelse. Desuden tror jeg ikke de reparerer køleskabe, men mest dørtelefoner og den slags. Så jeg googlede lidt og fandt en liste med lokale “home appliance repair” folk og gik igang med at ringe rundt. Selvfølgelig var de fleste på ferie, great. Så var der endelig nogen der tog telefonen, men de havde ikke selv en mand til at lave køleskabe og gav mig et nummer på én i en anden by. Det kunne jeg ikke så godt bruge til noget, og fandt endelig en person i Ayr som kunne komme ud i løbet af en times tid. Så det venter jeg på nu. Men jeg har lidt på fornemmelsen at det meste af min frosne mad så småt er ved at være tøet op, så i aften der egentlig skulle have været pizza-aften (fik en halvpris kupon til Dominos) bliver vel nok til spis-alt-der-ikke-kan-holde-sig-aften. Great. Jeg håber min udlejer betaler regningen for reparationen, for min vagt i aften er blevet aflyst pga. påske. I det mindste kan jeg så se den første episode af den nye sæson af Doctor Who når den kommer i aften!

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

