jump to navigation

Arbejde, påskeliljer og spontan ferie 14.04.2011

Posted by TabiWH in arbejde, generelt, mennesker.
Tags: , , , , , ,
trackback

Jeg sad lige og kiggede igennem min Filofax kalender fordi jeg syntes jeg hele tiden har travlt, og det er rigtig nok – jeg har lavet noget nærmest hver eneste dag de sidste par uger. Først var der det der promotions-arbejde i det der supermarked. Så fik jeg billetter til noget comedy på BBC i Glasgow, så det skulle jeg lige ind og se med Martin. Så fik jeg en email fra Moment (det vikarbureau jeg lavede rigtig meget arbejde for i 2008) der spurgte om jeg ikke havde lyst til at arbejde i på en konference i Bellacenter. Eftersom jeg havde tidlig påskeferie i sidste uge tænkte jeg, at jeg da lige kunne se hvad flybilletter kostede. Til min store overraskelse kunne lønnen fra konferencejobbet faktisk betale flybilletterne! Så jeg fik ringet til Moment og fået bekræftet nogle vagter og to timer efter jeg modtog emailen havde jeg købt billetter til København fem dage senere.

Så i onsdags rejste jeg fra Skotland i regnvejr til blæsevejrsramte København. Udover nogle dage med arbejde fik jeg også tid til at se nogle veninder og et par ture ind til byen, da vejret næsten blev sommeragtigt. Inden jeg tog hjem nåede det dog at blive til regnvejr igen. I går tog jeg så tilbage fra et land hvis påskeliljer netop var begyndt at blomstre ud, til et land hvor foråret er så meget længere fremme at påskeliljerne er ved at blive erstattet af tulipaner og bøgen er sprunget ud. Det var en smule underligt, men hvor var det en dejlig tur til Danmark. Selvom det da vist var det mest spontane jeg har gjort.

Her til aften var jeg så til jobsamtale. Jeg søgte jobbet lige før jeg tog til Danmark og fik et opkald mens jeg var på ferie og var så derovre i dag. Og fik jobbet! Det er godt nok hverken sejt eller fantastisk og det består mest af at stå og pakke leveringer af tøj ud i Next-butikken i Ayr lørdage om aftenen, men det er det første ikke-vikarjob jeg har haft siden… nogensinde? Det er bare rart at have noget mere fast, så jeg ikke skal gå og bekymre mig om det i et stykke tid.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

