jump to navigation

Forår 03.03.2011

Posted by TabiWH in arbejde, generelt, uni.
Tags: ,
trackback

I de sidste to uger er jeg gået fra en rimelig stille hverdag til pludselig at lave noget hele tiden. Nogle vil kunne huske at jeg i efteråret arbejdede som Student Guide på universitetet og tog billeder til ID-kort til nye studerende. I den sidste uges tid har jeg igen været guide, men denne gang går det bare ud på at gå ind i klasser på 3. år og fortælle dem om en undersøgelse de skal udfylde på nettet. Utrolig nemt men tager en del tid da det er spredt ud over hele dage, selvom det kun tager fem minutter per gang.

Når jeg ikke er på universitetet for at have timer eller lave guide-arbejde synes jeg aldrig jeg er hjemme. Så går jeg ture ned i byen eller langs med floden for at nyde det gode vejr eller jeg tager på tur med Martin eller sender jobansøgninger eller tager billeder eller prøver at finde nye interessante projekter eller kontakter som kunne være gode at have senere. Og når jeg så endelig kommer hjem bliver det til madlavning (eller bagning af de dejlige gulerodsboller jeg lavede i går!) og tøjvask osv. og så skal jeg jo nærmest til at få sovet noget fordi jeg skal tidligt op til endnu en guide-opgave. Det må være foråret der giver mig al den energi. Solskin, vintergækker og krokus over det hele. De små påskeliljer er endda tæt på at komme ud og vi har kun haft én enkelt gang nattefrost for nylig – resten er bare forårsagtigt.

De travle dage varer dog nok ikke ved. Snart er der ikke mere guide-arbejde og så kan jeg måske få tid til at få syet nogle ting. Symaskinen har ellers været pakket væk i nogle uger, men jeg kunne godt trænge til bare at lave noget kreativt som ikke har noget med uni at gøre. Glæder mig til weekenden hvor jeg forhåbentlig kan få sovet ud oven på al travlheden.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

