jump to navigation

Nytår 07.01.2011

Posted by TabiWH in tanker, uni, yay.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Okay, så vi er næsten en uge inde i 2011, men jeg har haft travlt med at få færdiggjort alle mine afleveringer. Jeg har stadig et par ting der skal nås inden i morgen, men jeg trænger til en lille pause. I går morges kom min tegneserie med posten, dernæst tog jeg en tur over på universitetet for at få nogle ting printet i farve og A3 (jeg har en A4 printer der kun kan printe sort) og så en lille tur i byen for at få noget karton til at klistre nogle tegninger på til Figurative Studies. Om eftermiddagen fik jeg sat alting Narrative Construction relateret i min skitsebog, som nu er helt og aldeles fuld og ikke har en eneste tom side. Første gang jeg har fyldt en hel bog. I dag fik jeg så færddiggjort Figurative Studies med en lille skriftlig opgave, noget research og en hel bunke tegninger der skulle i skitsebogen eller stikkes på karton. Billedet er fra mit stuegulv i går aftes. Det er faktisk værre nu, da jeg har klippet en masse ting ud af paper og resterne ligger i to store bunker sammen med alle papirerne med opgaver på, men det skal jeg nemt få ryddet op.

Den store skitsebog på gulvet er fra Figurative Studies og tegninger på puffen har ikke rigtig noget med noget at gøre. Det gode ved at være tvunget til at tegne til opgaver, er at jeg ofte får lyst til overspringshandlinger i form af tegninger til mig selv, og det sker ikke så tit lige for tiden. Så nu mangler jeg bare nogle småting til Documentary før vi skal redigere (og forhåbentlig færdiggøre) resten af vores film i morgen efter jeg har afleveret de andre ting. Glæder mig til endelig at få rigtig ferie og ikke skulle tænke på opgaver i tre uger. Det er mig en gåde hvorfor de ikke starter semesteret en måned tidligere i efteråret så alle afleveringsdatoerne ikke lander lige efter jul, men det bliver der vist ikke lavet om på. Faktisk er datoerne for aflevering først mandag den 10., fredag den 14. og mandag den 17., så dem der ikke har lidt småtravlt med at få altid færdigt inden de skal på ferie og venter med at få det gjort til næste uge har “kun” fri i små to uger, da vi starter igen i uge 5. Ikke at der sker noget spændende de første par uger.

Anyway, nytår blev holdt hos Martins faster og det var hyggeligt, men lidt af et antiklimaks da fyrværkeri her på ingen måde er ligesom i København. Nærmest ingen mennesker køber fyrværkeri til sig selv og kun i store byer har de offentligt arrangerede fyrværkerishows, så det var lidt underligt da klokken slog tolv og der bare var helt stille udenfor. Men jeg kom da godt ind i 2011 og fik også set 90-års fødselsdagen som både Martin og jeg har på dvd fra sidst han var i Danmark til nytår. Jeg kunne sikkert skrive et helt indlæg med et resume af året der gik, men jeg tror det meste allerede er på bloggen, så hvis nogen er interesserede kan man kigge i arkivet ovre til højre, det har alle måneder fra sidste år. Og årene før det.

Ellers skal jeg vist også til at have mit julepynt pillet ned og gemt væk til næste år. Tømte juletræet for pynt for et par timer siden, så det står og ser lidt sørgeligt og grågrønt ud, men Martin vil gerne have det til sin kompostbunke, så det må han få i morgen når han kommer for at lukke reperationsmanden ind. Som nogle sikkert har set på Facebook, er min vaskemaskine gået i stykker. Vildt dårlig timing da jeg skal have vasket alt mit tøj før jeg tager til Danmark, men det meste har jeg heldigvis fået vasket hos Martin (i sidste uge var det ham der skulle have vasket sit tøj her, da deres vaskemaskine var gået i stykker). Maskinen i sig selv virker som den plejer, men håndtaget til døren fik lyst til at knække af da jeg skulle have mit tøj ud. Jeg er heldigvis så meget min fars datter at jeg hurtigt kunne finde ud af hvordan mekanismen virkede (utroligt simpelt med en fjeder – minder lidt om hvordan en tøjklemme virker) og fik den op med en skruetrækker så mit tøj ikke skulle være vådt og krøllet i særlig lang tid. Men eftersom vaskemaskinen hører til lejligheden fik jeg ringet til udlejeren, og de sender så nogen i morgen så jeg kan komme til at vaske tøj uden at skulle være bange for aldrig at kunne få døren op igen eller endnu værre – smadre døren helt med en skruetrækker.

Og så har Francis fået sig et nyt sted at bo! Købte et stort akvarium før jul (ah, de har også tilbud i Aldi herovre) og fik det pakket ud og sat op henover juledagene og forleden flyttede jeg så Francis over til sit nye hjem. Det var ved at blive lidt småt til ham i det bowleformede akvarium, men i det nye har han masser af plads til at blive stor. Guldfisk kan blive 18-12cm, så hvis han lever længe kommer han til at skulle bruge al pladsen, selvom det måske virker lidt overdrevet nu hvor han stadig er lille. Han er dog vokset til næsten dobbelt størrelse på fem måneder, så det kommer måske ikke til at tage så lang tid før han bliver endnu større. Han ser ud til at nyde den store plads og udforsker hele tiden og spiser planterne som sædvanlig, så han er vist lige så rask som han plejer.

 

Kommentarer»

1. Ditte - 25.01.2011

Hej Tabita

Lækkert at se, at du har det godt, og tak fordi du er med i min give away. Hvor må det være fedt at bo i Skotland. Vi planlægger at tage på ferie derovre engang om et års tid, når vi har penge.

Mikkel og jeg er meget interesseret i at se nogle historiske steder, når vi er der. Du ved, middelalder-bygningsværker og den slags… og så selvfølgelig noget flot natur. Hvor ville du anbefale os at tage hen? Vi vil gerne bevæge os lidt rundt, men vi har ingen bil, så det skal gerne være et sted, hvor der er lidt forskelligt, inden for en nogenlunde overskuelig afstand.

Mange kærlige hilsner fra Ditte

TabitaW - 26.01.2011

Hej Ditte,
Det er billigst at flyve med Norwegian fra København til Edinburgh, men I bor vel stadig i Viborg? Så jeg ved ikke rigtig hvad der er nemmest for jer. I hvert fald har Edinburgh nogle flere gamle bygninger (så som Edinburgh Castle) og egentlig også mere natur end Glasgow. Man kan tage toget op i Højlandet hvor der er masser af slotte, ruiner og flot natur, men jeg har desværre ikke været der selv, så jeg ved ikke så meget om hvad præcis der er og hvor det ligger. Ellers er det også området omkring Loch Lomond som ligger mere sydvestpå i forhold til Højlandet som faktisk er rigtig flot med bjerge og også nogle slotte rundt om Loch’en. Jeg bor selv helt ude på vestkysten, så jeg kommer ikke så tit steder med masser af bjerge og ved desværre ikke vildt meget om hvor det ville være fedt at tage på ferie – jeg tager jo mest selv på ferie til Danmark nu da jeg bor herovre :P
Tabita

2. Ditte - 29.01.2011

Hej Tabita
Mange tak for hjælpen. Ja, vi bor stadig i Viborg, men tror at vi tager den fra Kbh. Havde også på fornemmelsen, at Edinburgh var bedst, men var ikke sikker. Jeg glæder mig vildt meget, men der kommer desværre til at gå lidt tid. Øv ;)
Hilsner fra Ditte og Mikkel


Skriv et svar

