jump to navigation

Jul 28.12.2010

Posted by TabiWH in generelt, mennesker, uni, yay.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

Julen (og sneen) kom og gik og nu er jeg ved at se om jeg kan få færdiggjort nogle af mine uni-projekter før nytår. Jeg har stadig en lille uge efter nytår inden resten skal afleveres før jeg tager til Danmark i et par uger, men jeg vil også gerne have tid til januarudsalget. I skrivende stund er jeg i gang med min tegneserie. Man kan se her hvad jeg har lavet indtil videre. Lige nu er det godt nok ikke det vilde, men man kan se min arbejdsproces, selvom det højt sandsynligt ikke giver så meget mening uden tekst/forklaringer. Jeg uploader flere ting senere.

Her er lige et kort resume af hvad jeg har lavet hen over julen:

14. dec

Generalprøve på Et Juleeventyr. Jeg fik som sædvanlig lov til at tage billeder og nød det meget! En helt fantastisk produktion. Var inde og se det igen om onsdagen og igen om søndagen. Martin var helt utrolig god som den julehadende Ebenezer Scrooge og fik da også skræmt nogle børn. De bedste af mine billeder kan ses på her.

21. dec

Julefest på Centrestage for de ansatte og frivillige (altså dem der ikke “bare” laver teater). Martin var inviteret fordi han er med i et par af deres forskellige projekter og jeg var vist mest inviteret for at tage billeder. Hyggelig aften! Der var kinesisk mad (eftersom der åbenbart ikke rigtig er nogen faste traditioner for julefestmad her) og kage og en af de der rodeo-maskiner. Billeder kan ses på Facebook.

24. dec

Her holder man, som de fleste ved, ikke jul på juleaften men på juledag. Så den første halvdel af  juleaftensdag blev tilbragt i sofaen med gode film og konfekt. Om aftenen tog vi til julegudstjeneste i Martins bedsteforældres kirke, hvorefter vi tog hjem til Martin. Han ved hvor meget jeg savner de danske juletraditioner, så han havde sat et lille juletræ op og printet julesange ud så vi kunne gå rundt om træet og synge ligesom derhjemme. Aww.

25. dec

Julemorgen var så “rigtig” jul med gaveåbning i stuen. Bunker af gaver! Fik blandt andet en god blitz til mit kamera, en symaskine og et par sko som jeg ikke har kunnet finde nogen steder men Martin alligevel fik fat i. Efter nogle varme boller med scrambled egg tog Martin og jeg på besøg hos hans morbror og tante hvor hans bedsteforældre også var på besøg. Hans lille fætter og kusine var over det hele og legede med alt deres nye legetøj (kælken skulle endda have en tur hen over stuegulvet). Efter en hyggelig formiddag tog vi tilbage til Martins hus hvor der også var kommet et par gæster. Efter at have set dronningens juletale (hvilket fik mig til at føle helt nytårsagtig) var der mad! Kalkun med “all the trimmings”. Det var rigtig lækkert og efter to portioner var jeg noget mæt, men fik alligevel plads til en portion af hver af de to desserter. Yum.

Efter utroligt meget mad blev sofaerne rykket rundt på i stuen så alle kunne se fjernsynet, for nu var det tid til de årlige “Christmas Specials”, som blandt andet bød på den nyeste episode af Doctor Who, en af mine yndlingsserier. Alt i alt en rigtig dejlig jul.

26. dec

Anden juledag, eller Boxing Day som de kalder det her, var fuld af endnu mere mad, så jeg gik en lang tur med Martin om morgenen før vi skulle spise igen. Martins faster kom forbi om aftenen for at spise med og Martin havde lavet dejlig kalkun-risotto med resterne fra juledag. Resten af aftenen blev tilbragt foran fjernsynet med endnu en god film og en laptop der skulle have Windows geninstalleret. Derhjemme er det min far der står for den slags når nogen i familien har brug for hjælp, men herovre er det mig der er blevet til “hende der er god til computere”, så jeg fik Martins forældres utroligt langsomme computer ordnet så den nu kan åbne nye vinduer uden at bruge al sin CPU-power.

I morgen

Martins faster bliver 50, så vi er blevet inviteret på restaurant. Jeg glæder mig, for de har den bedste chokoladekage der. Ellers har jeg som sagt masser af ting at tage mig til med uni-opgaver, og når jeg bliver færdig med dem kan jeg starter nogle syprojekter.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

