jump to navigation

Juletræ 17.12.2010

Posted by TabiWH in generelt.
Tags: , , , ,
trackback

Jeg fik i lørdags fundet mig et relativt billigt juletræ. En smule mindre end hvad man kan få for samme pris i Danmark, men det er en Normansgran og er en god grøn farve. Det gik op for mig at jeg egentlig ikke havde så meget juletræspynt, som jeg regnede med, så før jeg fik fundet mig noget tråd så jeg kunne flette mig nogle stjerner at hænge på, blev nogle af tingene lidt kreative. Der sidder blandt andet en lille giraf på en af grenene.

Jeg er ikke helt vild med glimmeret, så til næste år skal jeg nok nok have skaffet noget almindeligt dansk af slagsen. Det nærmeste jeg kunne komme var med det her fra Ikea. En simpel sølvfarvet stjerne har jeg slet ikke kunnet finde nogen steder. De er enten guld eller underlige farver eller kæmpestore eller har alt for meget bling. Så stjernen fik jeg også lavet selv af noget ståltråd og glimmer. Den bliver forhåbentlig også opgraderet næste år, men den ligner faktisk vores gamle juletræsstjerne derhjemmefra, så det gør ikke så meget.

Lysene på træet skal også skiftes ud. Jeg købte nogle snefnugformede lys (mest fordi resten var udsolgt :P), men de er hvide og blå i stedet for hvidgule, så det passer ikke helt til alt det røde pynt.

Ellers har jeg afleveret en skriflig opgave og har stadig nogle ting der skal gøres færdige hen over julen, såsom min tegneserie. Heldigvis er det meste noget der har potentiale til at være sjovt/interessant. Har også set hele Nissernes Ø (over to dage med cirka en uges mellemrum) og pyntet lidt mere op i lejligheden så jeg kan komme lidt mere i julestemning. Det kunne meget vel blive til en smule Dyrelægens Plejebørn (hvor er det dejligt at jeg kan have de gamle danske film på dvd når jeg nu ikke har dansk tv-kanaler) i løbet af i morgen mens jeg tegner havfruehistorier.

 

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

