jump to navigation

Julegaver og mislykkede specier 02.12.2010

Posted by TabiWH in flot, mennesker, tanker, uni.
Tags: , , , , ,
trackback

Jeg har de sidste par dage prøvet at få mig taget sammen til at få lavet nogle af mine uni-opgaver. Det går lidt langsomt, men forhåbentlig får jeg nået det jeg skal til tiden. Tirsdag skal vi fremvise hvad vi har lavet indtil videre på vores Narrative Construction projekter, så det bliver min tegneserie i skitseform og måske en forside, hvis jeg får tid til det. Onsdag skal vi aflevere vores skriftlige dokumentar opgave. Gah, den har jeg noget besvær med at få skrevet. I øjeblikket består den af diverse noter i et word-dokument, en uåbnet dvd jeg har købt og skal have set og en bunke links jeg har bookmarket. Torsdag bliver sikkert til noget last-minute redigering på vores film som skal vises fredag i næste uge. Vi har haft flere forskellige problemer med det, men vi er heller ikke filmstuderende, så det går nok. Efter fredag har vi så en måned til at få det hele færdigt, dvs. papirarbejde og sidste touch på filmen, min tegneserie gjort færdig og min Figurative Studies portfolio sat sammen.

Når jeg så ikke lige har lavet opgaver eller tegnet (det er for koldt til at koncentrere sig i længere tid af gangen, og så bliver jeg bare hurtigt distraheret), har jeg fået ordnet de fleste af de sidste af mine julegaver. Der mangler lige et par ting, men ellers er det meste bestilt, ankommet og/eller pakket ind.

Jeg fik også lyst til at være lidt julet og tænkte at jeg da lige skulle bage nogle specier. Jeg fulgte opskriften (og jeg har lavet dem før) og alting gik fint – indtil de kom i ovnen… Der gik under et minut før der var ild i bagepapiret. Flot. Det var ikke vildt eller noget og mest af alt bare så dumt at jeg grinede i flere minutter. Anyway, jeg fik det slukket og ordnet og bagte småkagerne. Nogle af dem havde godt nok fået noget sod på sig, men de så fine nok ud. Da de var færdige puttede jeg den anden halvdel i ovnen. Dem gik der ikke ild i, og de så også meget fine ud. Men tsk… Da de var kølet af en smule tænkte jeg at jeg lige skulle smage. Den første krummede helt i stykker og faldt på gulvet. Den næste smagte af salt. Great. Der er på ingen måde salt i. Jeg ved ikke hvad der er gået galt, og så vidt jeg kan se er der heller ikke salt i margarinen, men et eller andet er underligt. Jeg prøvede en fra den anden halvdel og den smuldrede også helt i stykker og smagte salt. Næste gang finder jeg mig noget godt dansk usaltet Lurpak smør at bage med.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

