jump to navigation

Sne og juletræer 28.11.2010

Posted by TabiWH in generelt, mennesker, tanker, uni.
Tags: , , , , , ,
trackback

Vi fik for et par dage siden vores første sne. Det meste af landet har vist været dækket i sne i en uges tid, men det var lidt sent til at komme herover vestpå. Dog har vi kun fået et par centimeter, som i løbet af i går og i dag er smeltet næsten væk igen i solskinnet. Lige nu er der vist noget overskyet, men det er stadig utrolig koldt. I går aftes var der -9° da jeg kom hjem fra et danseshow på Martins teater og alt ser ud til at være frossent. Til gengæld blæser det ikke så meget, så det er altid noget. Her forleden dag var det så vindstille at floden, som jeg krydser på vej til uni, havde en helt glat og fin overflade uden nogen krusninger overhovedet. Jeg ved ikke hvordan den ser ud lige nu, men sidst jeg var forbi var kanterne begyndt at fryse til is, så den ser nok noget anderledes ud i morgen tidlig.

I dag var Martin og jeg i havecentret, der ligger et par kilometer herfra. Jeg tænkte at jeg kunne tjekke ud hvad de havde af juletræer… Jeg blev noget skuffet. De havde godt nok fire-fem forskellige slags, inkl. den dejlige nordmandsgran, men deres priser var helt absurd høje. Intet under at stort set alle her har plastikjuletræer. Suk. Det har sikker noget at gøre med at træerne skal hentes ind fra fastlands-Europa, men det er godt nok ikke lige hvad man har råd til som studerende. Så et fint lille juletræ bliver det måske ikke til i år – jeg nægter at købe et plastiktræ, det er slet ikke det samme. Det skal nok blive julet alligevel. Jeg har pyntet op en smule og jeg fik en Toms chokoladejulekalender i adventsgave derhjemmefra i dag. Hvor dejligt med god dansk chokolade!

Ellers er jeg stadig i gang med min tegneserie, selvom jeg tit går i stå med blyantstegningerne. Glæder mig til at jeg får dem færdige, så jeg kan begynde at farvelægge dem digitalt. Og så skal jeg have lavet en lang skriftlig opgave om noget med dokumentarer. Det interesserer mig ikke forfærdeligt meget, men universitetet synes åbenbart ikke at der skal være forskel på filmstuderende og kunststuderende når det kommer til opgavespørgsmålene, så det bliver jeg jo nok nødt til. Bliver dejligt at få alt det med film overstået, så jeg kan koncentrere mig om det tegnerelaterede uden at blive helt stresset.

For resten har jeg bestilt billetter til Danmark i to uger i januar. Jeg glæder mig til at se alle folk og spise dansk mad (lige for øjeblikket savner jeg æbleskiver rigtig meget!) og gå en tur på Strøget og ikke skulle tænke på opgaver og at købe ind og lave mad og gøre rent og vaske tøj. Sidst jeg var hjemme, var der jo ikke så meget tid til bare at slappe af og nyde København.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

