jump to navigation

Travlt, travlt, travlt 20.11.2010

Posted by TabiWH in generelt, mennesker, uni.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

Jeg har godt nok haft noget af en travl uge, og det bliver vist ikke meget bedre det næste stykke tid. Sidste weekend var jeg med Martin i Danmark, som de fleste nok ved. Vi var kun lige hjemme og vende fra fredag til mandag og nåede at catche up med Louise, en tur til Langelinie, et bryllup, aftensmad med hele familien, kirke og åbent hus til min mors 50 års fødselsdag, hvor der var utroligt mange mennesker og en vogn fra Better Crepes med lækre pandekager. Der var ikke helt så meget søvn som man kunne have håbet at få på en weekend, men til gengæld fik vi snakket med en masse mennesker.

Mandag skulle vi så tilbage igen, og eftersom vi fløj med det billige selskab Norwegian til Edinburgh i stedet for vores sædvanlige selskab til Glasgow, blev det lidt af en lang tur. Vi tjekkede ind ved 11-tiden, købte nogle danske marcipanbrød og fløj kl. 12.20. To timer senere (eller en time, hvis man medregner tidsforskel) var vi i Edinburgh. Vi fandt vores bus, fik noget at spise på togstationen, tog toget til Glasgow, fik bakset vores baggage ned i undergrundsbanen som vi tog til parkeringspladsen hvor vi lånte Martin’s fars bil og kørte hele vejen til Ayr. Efter et hurtigt smut ind for at købe mælk, fik vi pakket bilen ud. Det var mørkt og selvom klokken kun var omkring 18, føltes det som om det var sent om aftenen. Meget lang dag. Tirsdag skulle jeg så op på uni om morgenen. Gah. Onsdag og torsdag havde vi travlt med at filme vores dokumentar (forhåbentlig er det så kun redigering vi mangler).  I går havde vi endnu mere dokumentar-relateret uni stuff at lave, men eftersom vi ikke er filmstuderende er vi ikke helt glade for alt den tid de forventer at vi bruger på det. Vi er allesammen enige om at vores andre fag er noget vigtigere, eftersom de faktisk er relevante for os.

Her i eftermiddag skal jeg til 5 års fødselsdag hos Martins lille fætter, det plejer at være hyggeligt. I morgen er det så tilbage til uni-arbejdet, jeg skal have tegnet noget mere til min tegneserie. Den har været sat lidt på stand-by i denne uge, men det går nu nok.

Og så er det snart jul! Jeg glæder mig til at pynte op og bage småkager (selvom jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre med vanillekransene, nu da jeg ikke har en maskine til at køre dem igennem). Jeg har på fornemmelsen at det hele kommer til at være lidt stressende den næste måneds tid, med opgaver der skal afleveres osv, men jeg skal nok få tid til at få det hele til at blive lidt julet. Jeg overvejer en tur til Ikea, så jeg kan få udvidet min forholdsvist lille kasse med julepynt. De har selvfølgelig pynt og juleting i alle butikker lige for tiden, men Ikea er så dejligt skandinavisk.

For resten er min lille Orson fisk gået bort. Han havde været syg mange gange og selvom han fik det rigtige medicin, var han ikke helt rask i lang tid af gangen. Francis har der ikke rigtig været noget i vejen med, så jeg tror Orson bare har været lidt en svagelig lille fisk. Francis ser dog ud til at have det godt. Jeg tror ikke jeg køber endnu en guldfisk, før jeg får råd til et større akvarium, men jeg overvejer at få en hamster eller et lille marsvin. Skal dog lige have spurgt udlejeren hvad præcis det er jeg må have i lejligheden. En hamster skulle være okay, men jeg har ikke undersøgt hvordan det er med marsvin.

Der er sikkert mere jeg har glemt at fortælle, men jeg må vist hellere se at få mig noget frokost inden jeg skal til fødselsdag.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

