jump to navigation

Dagens mission: Fisk 23.08.2010

Posted by TabiWH in flot, generelt, tsk.
Tags: , , ,
trackback

Right, så jeg fik mit akvarium sat op i fredags. Lørdag aften var det klar til fisk. I går lavede jeg ingenting. I dag tænkte jeg at jeg skulle få mig nogle fisk. Jeg kunne være gået ind i byen til den lille dyrehandler, men synes at det regnede lidt for meget og desuden har jeg Martins bil i denne uge (forklaring involverer forældre på ferie og bil i overskud) så jeg tænkte at jeg måske kunne finde en større dyrehandler lidt længere væk. Det gjorde jeg så, og fandt også stedet uden for meget bøvl. Fik endda parkeret rigtig fint (!) uden at gå for meget i panik (er stadig ikke helt vild med det der rat i den forkerte side af bilen). Derefter slog jeg paraplyen op og gik et smut forbi posthuset og derefter tilbage til parkeringspladsen og dyreforretningen. Men der var ingen fisk til mig. Alle deres guldfisk var åbenbart under behandling for et eller andet og kunne ikke købes. Oh well. I stedet købte jeg nogle planter til akvariet og besluttede mig for at jeg totalt var så god til at køre bil at jeg kunne køre ned i byen og finde den lille dyrehandler. Tsk tsk…

Det er allerede fantastisk belastende at køre i silende regnvejr i en lillebitte bil som helst vil dugge sine vinduer til. Når man så stadig skal koncentrere sig ekstra meget for at holde sig i de rigtige baner i venstre side af vejen, finde ud af vinduesviskere, afdugningsblæser og hvilken vej man skal køre for at komme ned til parkeringspladserne ved stranden (Ayr, som de fleste byer, har ikke rigtig gode parkeringsfaciliteter inde i selve byen. Desuden tror jeg ikke en omvendt parallelparkering er noget jeg skal rode mig ud i endnu) bliver det ekstra besværligt. Anyway, lang sætning, jeg fik parkeret og vandrede ind til midten af byen for at finde mig et par fisk. Her havde de også et par akvarier med syge fisk, men også nogle raske, yay! Så jeg spurgte om jeg kunne købe nogle fisk og blev spurgt om jeg havde testet PH’en i mit vand. Flot. Det var der ingen der havde sagt jeg skulle. Så jeg købte et PH-kit og kørte så ellers bare hjem, våd og irriteret og noget nervøs over de mange biler i den lille by. Men jeg kom da sikkert hjem, fik puttet planterne i akvariet og testede PH’en. Den er fin. Fedt.

Mit næste træk er at køre over i havecentret (som har masser af fisk og på ingen måde ligger i byen) senere eller i morgen og se om jeg kan få mine længe eftersøgte fisk. Akvariet er mere end klar anyway.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

