jump to navigation

Travl uge 19.08.2010

Posted by TabiWH in arbejde, generelt, mennesker, tanker, uni.
Tags: , , , , , , , , , , , ,
trackback

Jeg har haft en travl halvanden uge med familiebesøg og tur til Edinburgh og har nu endelig noget tid til at få flyttet rundt på alle de ting mine forældre tog med fra Danmark og mulighed for at komme videre med nogle af mine projekter som jeg pludselig har utroligt mange af.

I sidste uge var min familie som sagt herovre for at besøge mig og også så jeg kunne få resten af mine ting herover. Min lille lejlighed er på ingen måde stor nok til at have fem mennesker boende, så Daniel og Mattias sov i stuen mens mine forældre havde booket et værelse på en lokal Bed & Breakfast. Samtidig ankom drengene et par dage før, da de fløj i stedet for at køre tværs over Europa (ikke at der var plads til dem i bilen, når alle mine ting var der) så vi tog en dag op til Glasgow for at spille lasertag og se Toy Story 3 i Imax 3D. Vi tilføjede også lige minigolf og kinesisk mad. Mandag eftermiddag blev hele familien genforenet og vi fik pakket bilen ud.

I løbet af ugen var vi hjemme hos Martins familie til aftensmad, i byen for at shoppe, på stranden (ikke for at bade, så varmt var det ikke) og den mest interessante dag – GoApe. Vi tog for mange billeder til at de ville kunne være her på bloggen, men de fleste af dem ligger på min Facebook og kan ses hvis man er venner med mig der.

Efter familien tog hjem i fredags tog jeg med Martin til Centrestage (hans teater) hvor jeg havde fået lov til at tage billeder af generalprøven på Rent, deres seneste produktion. Hvis jeg kan få lov igen, skal det helt klart gentages! Det er vildt sejt at kunne rende rundt i hele rummet og se stykket fra forskellige vinkler og kunne tage billeder af det hele.

Mandag-tirsdag var vi i Edinburgh til den årlige Fringe Festival der har comedy, musik og teater over hele byen. Vi havde bestilt nogle shows hjemmefra og tilføjede nogle flere da vi kom derhen, og endte med at se syv comedy shows (stand-up, improv etc.) på to dage. Noget travlt, men en rigtig god tur hvor vi fik grinet en hel del.

Nu er jeg så tilbage i min egen lejlighed. I går bestilte jeg (langt om længe!) et akvarium så jeg endelig kan få de fisk jeg har snakket om at få siden jeg flyttede ind. Der kommer helt sikkert billeder.

Kan ikke huske hvornår jeg sidst snakkede om mine solsikker, men kun seks ud af de 27 jeg såede overlevede så lang tid at de blev plantet ud i Martins have. Fire af dem blomstrede for tidligt og nåede ikke engang at blive over en meter høje og de er nu afblomstrede. Solsikken her til højre er cirka på højde med mig og har en stor gul blomst der efterhånden har holdt et stykke tid. Den sidste solsikke vokser stadig opad og har endnu ikke en blomst, så det bliver den største af dem alle.

Noget helt andet – Min nyeste hobby er at være med i onlinekonkurrencer. Har vundet et par bøger (en om politik og en teenagepigebog) i løbet af de sidste par måneder og forleden vandt jeg en chinchilla t-shirt. Man skulle skrive en “caption” til Cheeky Chinchillas‘ månedlige billede, så jeg fandt på et eller andet bare for at være med. Muligvis den mest stenede konkurrence nogensinde, men syntes det var fantastisk sjovt at jeg vandt, så vil lige dele det:P

Jeg har stadig en måned tilbage af min sommerferie og leder stadig efter job. Ved ikke om jeg fik fortalt at jeg har fået et lille minijob på uni? Måske har jeg allerede skrevet det, men det går bare ud på at hjælpe nye studerende med at finde ud af hvor, hvordan og hvornår de skal være forskellige steder og generelt bare hjælpe dem med at komme godt igang.

Tror det er alle mine nyheder.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

