jump to navigation

Stadig mangel på sofa 07.07.2010

Posted by TabiWH in arbejde, generelt, mennesker.
Tags: , , , , , ,
trackback

Jeg har nu været tilbage i Skotland i omkring halvanden uge og har mest lavet ‘kedelige voksenting’. Sidste mandag skulle min (meget forsinkede!) sofa have været leveret, men af en eller anden grund var der ingen der lagde en besked om hvilket tidspunkt hvilket de havde lovet, så den blev selvfølgelig forsøgt leveret lige mens jeg ikke var hjemme. Great. Fik arrangeret en ny levering om torsdagen og gjorde min stue klar til endelig at få nogle ordentlige siddepladser – væk med campingstolene. Hele formiddagen glædede jeg mig til sofaen endelig kom, men det viste sig at være spild af tid. Da sofaen langt om længe blev båret op ad trappen, så det ud som om den vist ikke var sort, som jeg havde bestilt. Sandt nok, den var en ikke særlig dejlig mørk cremefarvet og højst sandsynligt ikke engang den model jeg havde valgt. Så jeg blev nødt til at sende den væk igen. Jeg har fået lovet gratis levering og rabat hvis jeg genbestiller sofaen hos dem, og eftersom jeg ikke rigtig har råd til nogle andre steder må jeg vel gøre det. Så lige nu venter jeg på mine penge tilbage så jeg kan starte forfra. Forhåbentlig kan de finde ud af at give mig den rigtige sofa inden for en acceptabel tid denne gang.

Jeg har stadig ikke internet, men nu da jeg har opgraderet mit mobilabbonement har jeg 2GB fri internet hver måned, så jeg kan tjekke email og Facebook derfra. Samtidig kan jeg også tilslutte mobilen til computeren og bruge den som et lille modem til nogle småting (som at opdatere blog og bestille sofa). Det er ikke ideelt, men det bliver forhåbentlig heller ikke så længe eftersom min fastnetlinje bliver aktiveret på fredag og derefter kan jeg så få mig noget bredbånd. Forhåbentlig er de noget hurtigere end sofafolkene.

I weekenden var jeg inde og se Martins teaters opførelse af Our House. Rigtig god produktion. Søndag gik vi en lang tur i blæsevejr på stranden ved Irvine, det tætteste på sommer vi havde den weekend. Det har været noget regnfuldt og der har været en del blæst, men det er ikke så koldt at det gør noget. Kunne dog godt bruge noget solskin.

I går var jeg nede i byen for at se om jeg kunne finde mig et job. De søger en vikar i en lille guldsmed, så der var jeg nede med en ansøgning. Og så tog jeg også lige syv CV’er med og gav dem til butikker rundt omkring i byen. Venter også på svar på en ansøgning jeg sendte i sidste uge, så hvis jeg er heldig bliver det måske endelig til noget med et arbejde.

Så er der jo for resten også kun halvanden uge til jeg bliver 22. Vildt. Dagen efter har jeg inviteret mine venner fra uni til te og dansk lagkage, så det bliver forhåbentligt en hyggelig eftermiddag. Glæder mig til at se alle mine venner herovrefra igen, det har været et godt stykke tid siden jeg sidst så dem.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

