jump to navigation

SCO4 10.03.2010

Posted by TabiWH in mennesker, yay.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

Det er nu officielt forår, der er vintergækker og krokus over det hele og nogle steder kan man endda se påskeliljer der er klar til at springe ud om en uges tid. Ahhh. Har haft en lang weekend med besøg af Louise og Matt, så her er hvad vi lavede i korte træk:

Onsdag den 3. marts:

Efter en helt absurd dårlig nats søvn (uden nogen grund, jeg kunne bare ikke sove) stod jeg op, støvsugede, vaskede op, flyttede rundt på ting og gjorde rent. Fik fat i en ekstra madras og sengetøj. Derefter tog jeg mig en lille lur, vågnede, endnu en lur, stod op igen, spiste noget morgenmad og så noget fjernsyn (når jeg siger fjernsyn mener jeg BBC iPlayer hvor man kan se TV online). Efter timer der føltes som dage blev klokken endelig omkring middag, så jeg gik over på uni og købte mig en kop suppe før timen startede. Det var pludselig en anden person der underviste den dag, men ikke videre interessant. Da vi endelig var færdige med at sidde og stire på noget med Abstrakt Ekspressionisme fulgtes jeg med de andre ned i byen. De skulle med tog, bus og andre busser, jeg skulle hente Louise ved stationen. Bussen fra Glasgow kom, men der var ingen Louise. Jeg tænkte at hun havde misset den og ville tage den næste, men før jeg fik ringet og spurgt, ringede hun fra et nummer jeg ikke kendte. Hendes mobil havde intet signal og hendes visakort ville af stadig ukendte årsager ikke virke overhovedet. Den næste halve time er i min hukommelse én stor blanding af utallige telefonopkald til Martin, hans far, Oplysningen og lufthavnen som endte med at Martins far hentede Louise i lufthavnen og kørte hende til Ayr. Lang dag!

Torsdag den 4. marts:

Jeg gik over på uni, Louise blev på mit værelse og sov lidt længere. Det var mest spild af tid fordi det stadig var den anden underviser og vores andet fag var aflyst. Sygdom osv. Men meget hyggeligt. Hentede Louise efter frokost, viste hende mine ting og gik derefter ned i byen. Vi mødtes med Sam og Scott ved bussen lidt senere og tog til Kilmarnock. Efter et smut forbi Scott’s hus og en gåtur i parken tog vi på kinesisk buffet-restaurant. Der blev grinet meget. Vi mødtes derefter med Robyn ved busstationen og gik til Centrestage hvor vi havde billetter til Skønheden og Udyret. Martin spillede Cogsworth (uret) og det var helt fantastisk!

Fredag den 5. marts:

Vi (Louise og jeg) overnattede hos Martin og kørte alle tre om morgenen til Glasgow. Matt tog bussen fra lufthavnen ind til byen og vi fandt hinanden på George Square. Ikke helt så dramatisk som Louises tur herover. Martin havde en lektion på uni, så mens han var der vandrede vi lidt rundt, hang ud i shoppingcentret og spiste frokost i Subway. Vi mødtes derefter med Martin og kørte hjem til ham. Om aftenen var vi (igen) inde og se ham i Skønheden og Udyret.

Lørdag den 6. marts:

Martin tog afsted til Centrestage om morgenen og kom tilbage sent om aftenen, da der var to forestillinger den dag. Vi andre tog toget til Glasgow og brugte det meste af eftermiddagen på at rende rundt i butikker, tage billeder og bare have det sjovt. Da det begyndte at blive mørkt, tænkte vi at vi skulle have noget aftensmad, så vi gik ind i det nærmeste supermarked og sammensatte noget hurtigt ud af diverse salater, hvorefter vi satte os på nogle trappetrin i gågaden og spiste.

Søndag den 7. marts:

Martin havde sin sidste forestilling om eftermiddagen, så det var bare mig, Matt og Louise det meste af dagen. Vi så fjernsyn, spiste frokost og gik en tur ned til det væltede træ og tog billeder. Da vi kom tilbage, så vi lidt mere fjernsyn indtil Martin kom hjem og der var aftensmad. Efter desserten (Martins faster Jeans strawberry tarts, yum!) spillede vi Pictionary og hyggede i udestuen.

Mandag den 8. marts:

Den eneste dag hvor vi alle fire havde tid til at lave noget allesammen. Vi lavede madpakker og kørte til Dunure Castle, en ruin på vestkysten. Vi tog billeder og gik rundt og kørte derefter videre til Culzean Castle (det er lukket om vinteren, men man kan gå ture i parken og nyde udsigten over vandet) for at spise frokost. Vi kørte via the Electric Brae og spiste frokost på en træstamme. Man skulle have været der :P

Om aftenen havde jeg booket studiet på uni, fordi Louise gerne ville have taget nogle billeder til sin castingprofil. Vi endte med at tage hundredevis af random billeder i stedet for og havde det sjovt. På vej hjem hentede vi fish & chips, som vi spiste hos Martin.

Tirsdag den 9. marts osv.:

Vi kørte Louise til Prestwick Lufthavn og hang derefter ud i Silverburn Shoppingcenter i et par timer, inden vi satte Matt af i Glasgow Lufthavn. Martin kørte mig tilbage til Ayr og så var det ellers tilbage til virkeligheden med Photography om aftenen og uni her i eftermiddag.

Dejlig weekend!

Kommentarer»

1. Bodil - 11.03.2010

Hej Tabita
Det lyder som en hyggelig weekend! – Og sikke et dejligt forår I allerede har…
Hvad betyder overskriften “SCO4”
knus fra mor

2. TabitaW - 11.03.2010

Hver gang vi alle fire mødes giver vi det et navn og efterhånden er det gået hen og blevet lidt små-konferenceagtigt.

2006: Danglishness (forkortet Danglish, samme koncept som filmen “Spanglish”)
2007: Sco’Danglishnessland (tilføjet Sco for Scotland)
2008: sco’dk3 (forkortet)
2010: SCO4 (endnu mere forkortet og tilfældigvis også de første bogstaver på Martins nummerplade)


Skriv et svar

