jump to navigation

Sandkage 05.01.2010

Posted by TabiWH in flot.
Tags: , , ,
trackback

Right, så jeg besluttede mig for at lave sandkage. Jeg startede med at huske forkert så jeg firdoblede portionen i stedet for bare at fordoble den. Ikke at det gjorde så meget, så er der bare mere kage (og der var nok ingredienser i skabene alligevel).

De fleste har nok hørt at hvis man tager et æg i sin knyttede hånd og maser til, burde der ikke ske noget. Ægget er skabt til ikke at gå i stykker på den måde. Jeg har en tendends til at prøve om det virker hver eneste gang jeg laver noget med æg i, og hver gang sker der absolut intet. Ægget forbliver helt indtil man giver op og slår det i stykker på traditionel vis. Men denne gang var det Mattias der stod for at slå æg i stykker, så jeg sagde “Hey, æg smadrer ikke hvis du maser dem på den her måde!” og viste ham hvordan. Han prøvede…. Ægget eksploderede ud over hele køkkenet! De næste par minutter bestod mest af grineflip og pegen rundt i rummet hvor æggehviden dryppede ned fra emhætten, bordet og skabene på den modsatte side. Højst sandsynligt det sjoveste jeg har oplevet i sandkagebagning. Man skulle nok have været der.

Kagerne har jeg lige taget ud af ovnen. De har det fint :)

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

