jump to navigation

Cardiff 15.12.2009

Posted by TabiWH in generelt, mennesker, uni, yay.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Lørdag morgen blev vi kørt til Glasgow Lufthavn for tage flyet til Cardiff. Det var helt absurd tåget på vejen derop, man kunne kun se hvidt og gråt på begge sider af vejen. Heldigvis var det ikke nær så slemt i lufthavnen, så da flyet blev en halv time forsinket, var det ikke derfor. Noget med en teknisk fejl, men det fik de ordnet og halvanden time efter var vi i Wales. Vi fandt bussen til stationen og tog toget ind til Cardiff centrum, hvor vi med hjælp fra et kort over byen og en venlig indbygger (dog med en omvej eller to) fandt vores hotel.

Da vi havde parkeret vores baggage og fundet huer frem gik vi en tur ned til Cardiff Bay for at finde Doctor Who udstillingen. Den var gemt i en stor bygning, som ikke var helt hvor vi troede den var. Ikke at det gjorde så meget, for vi havde også planlagt at se pladsen foran Millenium Centret hvor noget af Torchwood er optaget.

Efter vi havde set udstillingen fandt vi en bus tilbage til centrum, hvor vi gik en tur i de jule-oplyste gader (flere Doctor Who locations, yay!) (geek), og fandt en pub hvor vi spiste fish and chips.

Da vi havde spist færdig, fandt vi vej til teatret, hvor vi havde billetter til Robin Hood med John Barrowman (Doctor Who/Torchwood-seere vil vide hvem han er). Det var fantastisk (og sjovt!). Bagefter gik vi gennem byen tilbage til hotellet, som åbenbart lå ret tæt på, når man gik den rigtige vej.

Søndag morgen tjekkede vi ud, men efterlod baggagen i hotel-receptionen så vi kunne vandre rundt uden at have alt for meget at slæbe på. Efter at have spist en dejlig morgenmad på et café-sted i byen, tog vi bussen ned til Cardiff Bay og fandt the Welsh Assembly (hjemmestyre-parlaments-agtigt), som også skulle ses. Meget fascinerende bygning med bølget tag og komplicerede glas-strukturer. Bør ses. Vi fik en lille guidet tur af en af de ansatte og gik derefter rundt langs vandet udenfor. Der var en hel bunke caféer, masser af mennesker der gik afslappede ture og et par små juleboder.

Vi gik også et smut forbi Millenium Centret for at se hvordan det så ud indeni. Der var et meget interessant skilt på døren. Welsh er et meget kompliceret sprog, især på skrift.

Efter at have kigget nok på det hele, tog vi bussen tilbage til byen og gik en tur op til et lillebitte tysk julemarked i gågaden. Vi købte dejlige varme pandekager og spiste dem på en meget kold bænk før vi begav os tilbage til hotellet for at hente vores baggage. Da vi havde pakket lidt om, gik vi hen til stationen og tog toget tilbage til lufthavnen. Vi var i meget god tid, så vi fandt en bænk og spiste et æble indtil vi kunne checke vores baggage ind. Meget meget lille lufthavn, og alt før security var lukket, så det var ikke videre interessant. Dog var alting (=omkring 5 butikker og en café) efter security åbent, så vi kiggede på ting og spiste noget dejlig varm suppe, mens vi ventede på at gaten skulle åbne.

Da vi ankom i Glasgow, var det endnu mere tåget end om lørdagen, hvilket jeg ikke havde troet det kunne være. Jeg undrer mig stadig over hvordan piloten kunne finde ud af hvor han skulle lande, for det var så slemt at man ikke kunne se toppen af parkeringshuset, når man stod lige ved siden af det. Vi nåede sikkert hjem alligevel og fik endnu en skål suppe og så Strictly til sent. Dejlig weekend!

Lidt flere billeder:

Ellers kan det siges at jeg har knoklet med at få alting færdigt til aflevering i morgen, og næsten er færdig med det hele. Jeg har heldigvis hele formiddagen i morgen til at få de sidste par ting printet og klistret, men det ser ud til at jeg faktisk kommer til at nå det. Bliver dejligt ikke at skulle have det at tænke på i juleferien. I morgen aften skal jeg med Martin ind og se Skønheden og Udyret i Glasgow (et par travle uger vi har her…) og torsdag morgen flyver vi til København.

Oh oh, et glædeligt urelateret lille stykke information: I morges solgte jeg en Ninjakylling t-shirt, hvilket var dejligt at starte dagen med.

For resten er onsdag den sidste dag man kan stemme på mit billede i See Me konkurrencen.