jump to navigation

December! 01.12.2009

Posted by TabiWH in generelt, mennesker, yay.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

Det er nu vinter, hvilket man virkelig skal være tykhudet for ikke at opdage. Min radiator ser ikke ud til at virke, eller også er det bare bygningen der ikke har nok varme. Det er nu man virkelig kommer til at mærke hvor irriterende det er at bo i en gammel bygning, for vinduerne har kun ét lag glas og på ingen måde nogen isolering. Jeg har fundet skiundertøjet frem og sover under flere lag dyner og puder for at kunne holde varmen. Mindst to par strømper er også blevet standard. Men bortset fra kulden, har det faktisk ikke været så slemt henover weekenden. Vi har haft frostklare nætter i stedet for uendelige mængder af regn, så græsset udenfor er ikke så mudret længere som det var i fredags, da Martin og jeg gik en tur i en gammel park/skov.

Lørdag aften var jeg med Martins familie inde og se ham i noget Drama Corner (man skulle have været der) og søndag havde han igen travlt med teatret. Denne gang var det til juletræstændingen (hedder det det?) i Kilmarnock. Det var en helt absurd kold dag og jeg frøs i mine tre lag tøj, frakke, vanter, tørklæde og vinterstøvler, så hvordan de overlevede på scenen i t-shirts ved jeg ikke.

I går var jeg nede i byen for at købe et par af de sidste julegaver og tog for en gang skyld cyklen. Det var så koldt at man nærmest ikke kunne trække vejret, men jeg nåede frem uden videre problemer og fandt endda et cykelparkeringssted. Det blev rimelig hurtigt mørkt, da jeg var kommet lidt sendt afsted, men der var julelys i gaderne så det var hyggeligt (dog alt for koldt).

I dag er det første december, yay! Jeg fik en stor pakke hjemmefra med adventsgaver (tsk Royal Mail, de er langsomme) og fik en vidunderlig Toms chocoladejulekalender. Hvor dejligt. Udover det har Martin lavet en pakkekalender til mig (aww!), så jeg får gaver og gaver. Lige pt. er jeg ved at finde alle min julesange så jeg kan tilføje dem til iTunes, så det kan blive rigtig julet.

Kommentarer»

1. Bodil - 02.12.2009

Hej måske skulle du finde din skijakke frem – eller tage den med når du kommer hjem…
knus
mor


Skriv et svar

