jump to navigation

International studerende 21.09.2009

Posted by TabiWH in mennesker, uni.
Tags:
trackback

Er lige kommet tilbage fra den internationale studerende orientering (det har sikkert et bedrelydende navn på rigtigt dansk). Der var to piger fra Irland, fire piger fra Sverige (de er dog kun delvist her og delvist på Paisley campus i Glasgow) hvoraf to hed Maria, fire mennesker fra Canada, de fire tyskere fra min lejlighed (Maria, Claudia, Kati og Christian), endnu en tysker, den franske pige Angie fra min lejlighed, Jessica også fra min lejlighed, mig og så en dansker som hedder Hans. Han er her kun i tre måneder indtil videre og læser til lærer. Og så bor han på sjette sal i min bygning. Så jeg blev pludselig nødt til at tale dansk, det var rimelig uforventet.

Var SÅ tæt på at grine meget af dem der stod for orienteringen. De gik vildt meget op i det med kaffe og te og småkager og snakkede ekstra langsomt og store armbevægelser og fortalte ting, som bare lidt praktiske personer ville have slået op på deres hjemmeside. Bagefter var der en lille dame som var overdrevet glad og hyper og havde et powerpoint-show som havde for mange animerede ting. Men hun virkede meget flink.

Så det var min første dag på uni. Skal møde kl. 9 i morgen, og har fri når jeg er blevet registreret som officielt studerende.

Kommentarer»

1. Daniel - 21.09.2009

Aha – comment! =]

Tabi - 21.09.2009

Præcis.


Skriv et svar

