jump to navigation

Brombær 08.09.2009

Posted by TabiWH in generelt, mennesker.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Aha, lige et kort resumé af hvad jeg har lavet, siden jeg landede i Skotland i torsdags. Nu med billeder fordi det er både hurtigere og mere beskrivende end en blogpost.

Torsdag tog jeg som sagt flyet fra København til Glasgow, hvor jeg blev hentet af Martin. Fik også sagt hej til de internationale studerendes “velkomstkomité” selvom de vist ikke helt forstod, hvorfor jeg gad at sige hej, når jeg hverken behøvede et sted at bo eller hjælp til at finde hen til bussen. Det eneste der ikke var helt nemt (bortset fra at koncentrere sig om at læse, når manden på den anden side af midtergangen i flyet snorkede så højt, at man fik lyst til at smide en sko i hovedet på ham) var at balancere al min baggage med cykel og det hele på en lille lufthavnstrolley.

Fredag var der besøg fra lagt ude i familien (Martins fars kusine og hendes mand), utroligt seje mennesker fra England.

Lørdag var vi til bryllup hos noget endnu længere ude familie (Martins fars anden kusines datter), så detvar også noget af en travl dag.

Yeah yeah, selvfølgelig var der masser af folk i kilt.

De fleste af dem var dog brudgommens engelske (i modsætning til skotske) venner og så et par stykker af den nærmeste familie.

Søndag skete der ikke det vilde, men vi var lige forbi Ayr for at sige hej til mine forældre, som lige var nået frem fra Newcastle. (de puttede alle mine ting i bilen, kørte via min fars familie til Amsterdam, tog færgen til Newcastle og kørte derfra op og tværs over Skotland)

I går flyttede vi alle mine ting fra bilen ind på kollegieværelset, som jeg en halv time før havde fået en nøgle til. Hele værelset er nu fyldt med kasser, poser, tasker og andet opbevaringsmateriale, som altsammen skal pakkes ud i løbet af de næste par uger. Uploader et billede af værelset en af dagene, men lige nu må I nøjes med et af kollegiet.

Om aftenen var mine forældre på besøg hos Martins forældre (ooh, første gang de har mødt hinanden!) og det gik nærmest helt fantastisk.

I dag, tirsdag, var vi (Martin, jeg og mine forældre) på tur hele dagen,fordi de gerne ville se noget af Skotland. Vi var forbi en ruin af et gammelt slot, et rigtigt slot med park og haver og det hele og et lille tehus, som ikke havde den bedste te, men havde en meget hyggelig lille overdækket bænk, hvor vi sad væk fra regnen og kunne kigge ud over svanesøen.

Udover det fik vi også spist en masse brombær. Skotland er fyldt med dem på denne årstid.

Mmm.

Torsdag planlægger vi at tage i Ikea og købe de ting jeg lige pt. ved jeg kommer til at mangle, når jeg flytter ind på kollegiet. Det bliver godt at få det hele pakket ud osv.

Det er vist alt der er at sige lige nu.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Skriv et svar

